24.2 C
București
joi, 10 octombrie 2024 - 21:01
No menu items!

Biletul de autobuz, tramvai și troleibuz NU va mai fi 1,3 lei. Ce schimbări se fac la transportul în comun din București

spot_img

Societatea de Transport Bucureşti vrea să scoată biletul aferent unei singure călătorii, de 1,3 lei și propune introducerea unui tarif de 3 lei, valabil o oră, pe toate mijloacele de transport. Directorul STB a anunțat, vineri, într-o conferință de presă, că vrea să modifice și prețul abonamentelor lunare, care ar scădea dacă se instituie un tip de abonament anual, de 500 lei.

STB vrea să fidelizeze călătorii, oferind prețuri mai scăzute celor care își aloca un abonament anual sau pe jumătate de an, sau călătorilor care își cumpără bilete valabile 90 de minute, oricâte curse ar face, în detrimentul celor care călătoresc ocazional, cu o sibngură cursă, cu un bilet de 1,3 lei.

Tarif pe oră și tarif pe 90 de minute, avantaj pentru călătorii care aleg transportul public

Societatea de Transport Bucureşti va propune un tarif de 3 lei pe oră pe mijloacele de transport în comun şi abonamente anuale de 500 de lei. Biletul orar se va plăti și electronic. În ora respectivă, călătorul poate schimba un număr nelimitat de mijloace de transport. 

”O călătorie cu mijloacele de transport în comun STB, achitată prin platforme electronice de plată (SMS sau Aplicație), este valabilă timp de o oră din momentul achiziționării și poate fi utilizată pe mai multe mijloace de transport pentru a parcurge traseul. (…). De exemplu, pentru o călătorie urbană, cineva care vrea să meargă de la stația Râul Doamnei la Piața Presei Libere, trebuie să călătorească 3 stații până la Brașov, de acolo schimbă cu tramvaiul 41 pentru a ajunge la destinația finală”, a explicat Nicușor Dan pe Facebook.

„Ceea ce propunem noi va intra într-o dezbatere, care poate fi efectuată şi prin dumneavoastră. Luând în considerare ce se întâmplă şi în Europa şi luând în considerare tarifele existente în momentul de faţă în municipiile reşedinţă de judeţ, consider că un tarif pentru utilizarea transportului public în decurs de o oră, de circa 3 lei, şi aici este discutabil, ar fi unul corect. De asemenea, pentru favorizarea călătorului care este partenerul nostru, pentru abonamentul anual ar fi corect un preţ de maximum 500 de lei. Aşa am favoriza şi am atrage de partea noastră călătorii fideli”, a precizat şeful STB, Adrian Criț.

El a adăugat că se vor găsi soluții şi pentru circulaţia pe un interval orar şi pentru abonamente, utilizând mai multe moduri de transport.

Referitor la transportul de la Aeroportul Otopeni, el a subliniat că integrarea tarifară este un capitol care se ia în discuţie, împreună cu ADITBI, CFR Călători, ceilalţi operatori regionali de pe calea ferată, cu Metrorex, urmând ca deciziile „să avantajeze călătorul”.