sâmbătă, 4 iulie 2020 - 12:49

Autostrada pe Valea Prahovei: Centura Comarnic, licitată în această vară

Un nou vid legislativ aruncă în aer ideile guvernului despre carantină și izolare. Premierul Orban: Populația să nu țină cont de decizia CCR!

Premierul României, Ludovic Orban, a îndemnat populația să nu respecte decizia CCR privind carantina și izolarea, acțiuni considerate neconstituționale întrucât au fost instituite prin...

Tehnocratul care a gestionat redeschiderea post-pandemie, numit premier în Franța

Preşedintele francez Emmanuel Macron l-a desemnat vineri în funcţia de prim-ministru pe Jean Castex, înalt funcţionar şi primar, care a coordonat strategia de redeschidere...

Frontiera bulgaro-elenă, deblocată. Recomandarea MAE

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a anunţat, vineri, că din informaţiile primite de la consulul Ambasadei României la Sofia şi cel de la oficiului consular...

Mobilizare generală în MAI pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu COVID-19

Pentru prevenirea și limitarea îmbolnăvirilor cu COVID-19,  conducerea Ministerului Afacerilor Interne a convocat vineri, 3 iulie a.c., o ședință, în sistem videoconferință, cu prefecții...

Centura Comarnic, 7 kilometri la profil de autostradă va fi scoasă la licitația de proiectare și execuție în această vară. Pentru restul autostrăzii A3 de la Ploiești la Râșnov va fi scoasă la licitație proiectarea, iar de la Sinaia spre Nord tot traseul va avea un aliniament nou. La Bușteni, unde inițial s-a discutat de o autostradă-centură precum la Comarnic, s-a decis ca drumul de mare viteză să ocolească stațiunea printr-un tunel.

Informațiile au fost dezvăluite marți de către șefa CNAIR, Mariana Ioniță, la un eveniment desfășurat cu Universitatea Tehnică București. Potrivit acesteia, la Comarnic va fi realizată autostrada A3 pe o lungime de 7 km cât să ocolească localitatea, iar la Bușteni se va face un tunel care să ocolească stațiunea, scrie Hotnews.

„Pe lângă măsurile de fluidizare pe perioada de proiectare și execuție a acestei autostrăzi vom avea și un proiect separat pentru varianta ocolitoare Comarnic. Nu vorbim de varianta ocolitoare la Bușteni pentru că autostrada va fi prin tunel. Din analizele făcute cu cei de la mediu, ținând cont de potențialul turistic al zonei. Centura Comarnic, 7 km cu profil de autostradă, lucrăm acum la caietul de sarcini, la partea tehnică pentru proiectare și execuție. Până în 20 iulie avem termen să-l predăm colegilor de la achiziții. În această vară va fi lansată la licitație proiectarea și execuția variantei ocolitoare Comarnic la nivel de autostradă”, a spus Ioniță.

„Au fost discuții purtate pe perioada analizei vechiului Studiu de Fezabilitate, chiar și în 2018 când se dorea implementarea acestui proiect cu Banca Mondială. S-au făcut niște analize pe zona de impact asupra mediului. S-a concluzionat că, ținând cont de cerințele directivelor europene pe mediu, ținând cont de potențialul turistic al Bușteniului, având în vedere și faptul că s-au construit și foarte multe imobile pe traseu, cea mai bună soluție este cea prin tunel. Acum, proiectantul care va elabora Studiul de Fezabilitate va venio cu propunerile de alternative”, a mai spus șefa CNAIR.

Centura va fi realizată cu bani europeni, iar CNAIR lucrează deja la aplicația pentru fonduri europene.

În ceea ce privește restul de tronsoane de la Ploiești până la Râșnov, CNAIR lucrează acum la documentația de atribuire pentru revizuire Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic.

„Suntem și în negocieri și cu bănci europene pentru un eventual împrumut”, a mai spus Șefa CNAIR.

„De la Ploiești și până la intrare în Sinaia, din ce am analizat noi, se va păstra traseul”, a explicat și Gabriel Budescu, de la Direcția Inginerie, Studii și Investigații din CNAIR.

„De la intrarea în Sinaia, pe zona stațiunilor va trebui să venim cu un aliniament nou. Sunt zone Natura 2000, s-a construit foarte mult. Doar în zona Bușteni ar însemna să demolăm undeva la 80 de imobile. Atunci se va veni cu un nou aliniament de la intrare în Sinaia și Până la Râșnov”, a mai spus directorul din CNAIR.

Revizuirea Studiului de Fezabilitate, obținerea avizelor de mediu și realizarea Proiectului tehnic ar urma să dureze 36 de luni, iar apoi proiectul ar merge direct la licitația pentru execuție. „Termenul este unul estimat. Se vor analiza secțiuni care vor fi avansate în paralel”, a mai precizat șefa CNAIR.

Lucian Bode: Vom simplifica procedura de contestare a licitațiilor. Se pierde prea mult timp și se blochează proiecte

Ministrul transporturilor, Lucian Bode, a declarat, vineri, în timpul unei vizite la Fabrica de Vagoane Călători Astra Arad, că Guvernul va modifica legislaţia privind...

Numărul pacienților COVID externați, mai mic decât la bilanțul de ieri

Noi cifre contradictorii sunt transmise de Grupul de comunicare Strategică, după o serie de gafe în raportarea bilanțurilor zilnice. După ce pe parcursul pandemiei cei...

Traian Berbeceanu s-a înscris în PNL

Fostul ofițer de crimă organizată, Traian Berbeceanu, șeful de cabinet al ministrului de interne, Marcel Vela, s-a înscris în PNL. Anunțul a fost făcut de...

Donald Trump spune că ar purta o mască, dacă ar fi nevoit, dar crede că SARS-CoV-2 va dispărea ca prin miracol

Preşedintele american, Donald Trump, care nu a fost văzut niciodată cu mască în public, a afirmat miercuri că nu ar avea "nicio problemă" să...

Impozite mai mari din cauza pandemiei, anunță guvernul spaniol

Premierul spaniol Pedro Sanchez a anunţat joi o reformă fiscală ''inevitabilă'' ca urmare a crizei economice şi sanitare provocate de epidemia COVID-19 şi are...