8 C
București
duminică, 28 noiembrie 2021 - 22:47
No menu items!

Autostrada București-Ploiești se modifică din nou. Efectul – lucrări întârziate și mai scumpe

spot_img

Începută în 2007, autostrada București-Ploiești va finalizată abia în 2017 pentru că specialiștii din Guvern și din CNADNR schimbă traseul

Autostrada A 3

Practic, modificarea apărută este legată de primii 3 kilometri, care leagă Capitala de șoseaua de centură, iar finalizarea acestei bucăți de drum va costa, suplimentar, aproximativ 60 milioane de euro. Cel puțin așa susțin specialiști din Ministerul Transporturilor, care justifică aceste costuri spunând că sunt trei benzi pe sens, sunt poduri și pasaje, doar acestea din urmă fiind evaluate la 15 milioane de euro/km.

Astfel că CNADNR a lansat, în mare grabă, licitația pentru achiziționarea unor servicii de asistență în vederea relicitării contractului de proiectare și execuție a primilor 3 km din tronsonul de autostradă București-Ploiești. Surse guvernamantele ne-au explicat că pe traseul vechi, autostrada se suprapunea cu zona metropolitană a Capitalei.

Este vorba de alt proiect, sperăm ca Bucureștiul să fie legat de autostrada dinspre Ploiești în 2017. De la km 0,0 la km 3,4 al autostrăzii București-Ploiești, totul va fi nou față de ce a fost până acum.

surse autorizate

Mai exact, în caietul de sarcini pentru achiziționarea serviciilor de asistență în vederea relicitării contractului se precizează că:

În prezent, beneficiarul, antreprenorul și consultantul DRDP București caută soluția optimă pentru finalizarea sectorului de autostradă cuprins între km 0-000 și km 3+425, ținând cont de modificările aduse proiectului tehnic inițial, datorate interferenței autostrăzii cu zona metropolitană a Municipiului București.

caiet de sarcini CNADNR

În același document se spune, de asemenea, că durata de execuție a celor 19 km de autostradă, începută de italienii de la Pizzarotti în 2007, este de 118 luni, „din care 36 de luni perioada de garanție de răspundere pentru vicii”.

Sectorul cuprins între km 8+225 și 19+55 este executat în proporție de 95,8%. Pe acest sector a fost deschis traficul rutier în data de 18.07.2012. Sectorul cuprins între km 0 și 8,225 este executat în proporție de 58,5%. (…). Lucrările sunt finanțate de la bugetul de stat al Guvernului.

surse autorizate

Durata contractului de asistență, scos la licitație de CNADNR, este de 6 luni, iar valoarea este estimată la aproximativ 130.000 de lei, fără TVA.

 „Țeparii” de la Pizzarotti ar fi vrut încă peste 20 milioane de euro pentru lucrări

Autostrada București-Ploiești, tronsonul București-Moara Vlăsiei, în lungime de 19 km, se construiește în 10 ani pe motiv că italienii de la Pizzarotti au avut grijă să tărăgăneze lucrările care s-ar fi scumpit, între timp, cu aproximativ 20 milioane de euro. Cifrele inițiale arătau costuri de 183 milioane de euro, dar ulterior s-a ajuns la peste 200 de milioane de euro.

În 2011, firma Pizzarotti s-a lipit și de un contract cu CFR SA, în valoare de peste 180 milioane de euro, pentru reabilitarea tronsonului Vințu de Jos-Coșlariu, proiect care nu s-a terminat nici pe jumătate.

Pizzarotti este firma agreată de Compania Națională de Autostrăzi pentru câștigarea contractului privind construcția lotului 1 de autostradă Sebeș-Turda, valoarea lucrărilor fiind estimată la aproximativ 122 milioane de euro.

Ștefan Etveș