Astaldi a încasat în „luna cadourilor” peste 60 milioane de euro de la Metrorex și CNADNR

    Metrou_Astaldi_SZ

    În ultimii ani, italienii de la Astaldi s-au „lipit” de cele mai valoroase contracte ale societăților aflate sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Primăria Capitalei.

    Dacă tot câștigă aproape toate contractele de infrastructură, șefii de la Metrorex și de la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România au avut grijă să deconteze, în lune decembrie, peste 60 milioane de euro firmei Astaldi.

    După ce au câștigat licitații de sute de milioane de euro pentru câteva loturi de autostradă pe Coridorul IV rutier, italienii de la Astaldi au început să obțină și contracte de construcție a unor magistrale de metrou.

    Dacă în 2010, Astaldi în asociere cu alte trei firme, a câștigat contractul de execuție a Magistralei 5, tronsonul Râul Doamnei – Eroilor, în valoare de aproximativ 900 milioane de lei, în vara anului 2012, italienii, în consorțiu au alte trei firme, au câștigat și licitația pentru extinderea rețelei de metrou Parc Bazilescu-Lac Străulești, în valoare de circa 714 milioane de lei.

    Potrivit situației plăților facturilor pentru investiții efectuate de Metrorex în ultima lună din 2013, Astaldi a decontat, în perioada 1-20 decembrie, aproximativ 146 milioane de lei, respectiv 32,4 milioane de euro.

    Al doilea lot din Magistrala 5, respectiv stația și depoul Valea Ialomitei, este construit de Max Boegl, pentru 231,6 milioane lei, fara TVA. Dacă italienii de la Astaldi au decontat peste 32 milioane de euro, Max Boegl a facturat puțin peste 6 milioane de euro.

    Și oficialii Companiei Naționale de Autostrăzi au fost darnici cu italienii de la Astaldi. În ultima luna din 2013, Astaldi a depus facturi la CNADNR, în valoare de aproximativ 28,8 milioane de euro. Cea mai mare factură o reprezintă lucrările de construcție a lotului 4 al autostrăzii Orăștie-Sibiu. Astaldi a facturat 71 milioane de lei pentru finalizarea lucrărilor celor 16,6 km de autostradă.

    Ștefan Etveș

    NICIUN COMENTARIU