miercuri, 25 noiembrie 2020 - 10:55

APIA: Piața auto a ajuns la nivelul de acum 13 ani, după șase ani de scăderi. Performanțe bune la export

Regatul Unit relaxează restricțiile pentru a permite formarea „bulei de Crăciun”: câte trei familii, timp de cinci zile

Cele patru națiuni din Regatul Unit au convenit să relaxeze restricțiile COVID-19 de Crăciun pentru a permite până la trei gospodării să se întâlnească...

Franța ridică restricțiile în decembrie și începe vaccinarea masivă anticovid, fără a-și obliga cetățenii

Guvernul francez intenţionează să ridice măsurile de izolare şi să permită deplasările începând de pe 15 decembrie, cu puţin timp înaintea sărbătorilor de sfârşit...

Cristoiu: Ciolacu, blat cu PNL. Demisia, diversiune pentru a contracara inițiativa USR

Publicistul Ion Cristoiu susține că demisia lui Marcel Ciolacu din Parlament pentru a renunţa la pensia specială este, de fapt, o diversiune pusă la...

Rafila semnalează blocarea inexplicabilă a testărilor COVID

Profesorul Alexandru Rafila semnalează cu îngrijorare că numărul de teste pentru depistarea pacienţilor cu COVID-19 a scăzut cu 20% de la o zi la alta...

parc auto

Piața auto din România a înregistrat o scădere de 6,3% în 2013 și a ajuns la nivelul din 2000, după șase ani consecutivi de scăderi, potrivit unei analize publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Indicele de -6,3% se referă la autoturisme și vehicule comerciale. Pe segmentul autoturismelor, scăderea a fost de 4,8%. În UE, scăderea pieței auto în 2013 a fost de 1,7%.

Semestrul al doilea din 2013 a adus o revenire a pieței față de anul precedent – creștere medie a pieței de 5,7%, din care la autoturisme de 9,7%. Această dinamică a avut la bază lansarea târzie a Programului ”Rabla”.

În continuare, vânzările pe piața din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (74% din totalul volumelor în 2013 față de 70% în 2012).

Anul trecut, vânzările de autovehicule noi au fost afectate de disponibilitatea tot mai mare a vehiculelor rulate din import, care au continuat să crească până la un volum de peste 266.000 unități, din care 221.800 autoturisme (creștere de 27% față de 2012).

Astfel, la fiecare autovehicul nou vândut în România, au fost aduse alte 3,8 rulate.

Piața autohtonă s-a contractat din cauza ”unui cumul de factori negativi, dintre care se detașează accesul dificil la sursele de finanțare și disponibilitatea importurilor de vehicule rulate nefiscalizate, ambele pe fondul unei puteri de cumpărare mult reduse ale cetățenilor români, în comparație cu cei din alte state europene”, se arată în comunicatul APIA.

Producţia naţională

La un volum total de 410.997 unităţi fabricate, anul 2013 înregistrează un record absolut în ceea ce privește volumul producției autohtone, cu o creștere anuală de 21,7%. Cifra se datorează în exclusivitate producției de autoturisme, care înregistrează o creștere de 25,8% (volum total 410.959 unităţi). Restul de 38 de unități reprezintă vehicule comerciale.

În cifre absolute, în 2013 au fost fabricate cu 73.232 mai multe autovehicule față de 2012. Volumele cele mai mari le-au înregistrat Dacia Duster (123.213 unități), urmată de Dacia Sandero (119.228 unități), Dacia Logan ( 84.050 unități) și Ford B-MAX (68.339 unități).

Exportul

La un volum de 362.869 unităţi exportate, România a înregistrat o creștere anuală de 9,6%. Creşterea se datorează în exclusivitate autoturismelor, care înregistrează un plus de 13,1%.

Cel mai exportat model în 2013 a fost Dacia Duster (118.901 unităţi), urmat de Sandero (114.102 unităţi), Ford B-MAX (68.353 unităţi) si Dacia Logan (43.373 unități) .

Aproximativ 88% din producția națională a fost exportată, astfel încât comețul cu autovehicule a înregistrat un sold pozitiv important al balanței comerciale, contribuind la reducerea deficitului comercial.

Vânzările

În 2013, s-au vândut 82.011 de autovehicule (-6,3%), din care 68.702 de autoturisme (-4,8%).

Topul pe mărci:

Marcă                   Unităţi vândute     Cotă piață

1. Dacia                 22.727                     33,1%

2. Volkswagen     7.447                       10,8%

3. Skoda                5.516                         8%

4. Renault             4.088                       6%

5. Ford                  3.727                         5,4%

6. Opel                  2.786                        4,1%

În funcţie de tipul de combustibil, în 2013 continuă creșterea ponderii autoturismelor cu motoare diesel, care ajung la 53,8% din piață, față de 51,3% cât se înregistra în 2012. Volumele realizate pe segmentul autoturismelor diesel au scăzut cu doar 0,2%, în timp ce scăderea înregistrată de autoturismele pe benzină a fost de 10,3%.

 Vlad Bârleanu

 

Revoltător! Drama rudelor unui decedat de COVID. Afaceri cu pacienți morți. AUDIO/DOCUMENTE

Rudele unui pacient decedat din cauza COVID au avut parte de o experiență terifiantă în momentul în care a trebuit să ridice cadavrul din...

Circ și troc în Parlament cu pensiile speciale și alocațiile copiilor

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, pune condiții pentru introducerea în circuitul legislativ a proiectelor PNL și USR de abrogare a pensiilor speciale: liberalii și useriștii...

Scandal pe validarea demisiilor USR din Parlament

Liderul deputaţilor PNL, Florin Roman, a solicitat, în plen, să se ia act de demisiile parlamentarilor Uniunii Salvaţi România depuse marţi şi să se...

Orban: Pensiile speciale au fost instituite de PSD

Premierul Ludovic Orban, candidatul PNL București pentru Parlament, a declarat luni seară, la B1TV, că aproape toate pensiile speciale au fost instituite prin legi...

Parlamentarii USR demisionează în masă pentru a nu mai primi pensii speciale

Liderul USR, Dan Barna, a anunţat că toţi senatorii şi deputaţii USR vor demisiona, în cursul zilei de marţi, pentru a nu beneficia de...