joi, 26 noiembrie 2020 - 3:30

Analiză Perceptum: Peste 40% din firme, afectate de noile reguli de prelucrare a datelor personale

IPS Teodosie, scrisoare dură pentru premierul Orban: Ne veți bate, amenda, aresta pe cei ce vom merge și ne vom ruga la Peștera Sfântului...

ÎPS Teodosie i-a transmis premierului Orban că ”nu va îngădui” ca instituțiile Statului să ”calce în picioare dreptul de a-l cinsti pe Sfântul Apostol...

Mutația care poate „a făcut pandemia”: Virusul a infectat Italia mai ușor decât varianta originală detectată în Wuhan

Noi cercetări sugerează că o mutație a coronavirusului la începutul pandemiei a ajutat-o ​​să se răspândească mai ușor și a făcut mai dificilă oprirea,...

Fost șef la Pfizer spune ca pandemia s-a sfârșit iar Vaccinul este inutil. Interviul său a fost interzis

Dr. Mike Yeadon susține că guvernul britanic folosește sfaturile științifice într-un mod „letal de incompetent”. Yeadon este catalogat drept un corona-sceptic, iar YouTube a...

A murit legendarul Diego Maradona

Fostul mare fotbalist argentinian Diego Maradona a încetat din viaţă miercuri, la vârsta de 60 de ani, în urma unui stop cardiac, în locuinţa...

Afacerile a peste 340.000 de firme din România, reprezentând 40% din numărul total al persoanelor juridice înregistrate, vor fi influențate semnificativ de noile reglementări europene privind prelucrarea datelor cu caracter personal, potrivit unei cercetări realizate de agenția de marketing Perceptum. Sunt vizate, în special, companiile multi-naționale, agențiile de marketing și publicitate, firmele de sondare a opiniei publice, băncile și firmele din domeniul informațiilor și al comunicațiilor.

Potrivit noilor reguli (Regulamentul UE 2016/67 – GDPR), aplicabile de la 25 mai 2018, companiile trebuie să ofere mai multe informații legate de modul în care colectează și păstrează date ale clienților, să le ofere acestora dreptul de a fi șterși din evidențe și să implementeze reguli speciale de protecție a minorilor. De asemenea, orice scurgere de date va trebui notificată în cel mult 72 de ore la autoritatea de supraveghere.

Începând din 2018, cele mai multe companii vor fi nevoite să-și ajusteze modelele de business în funcție de aceste restricții.

”Implicațiile noilor reglementări nu se limitează la firmele din domeniile mai sus amintite, ci vor viza, mai mult sau mai puțin, tot mediul de business. De exemplu, orice firmă care intenționează să cumpere sau să închirieze baze de date pentru campanii de email marketing riscă și mai mult dacă aceasta a fost obținută ilegal. Cel mai probabil, va exista o perioadă de grație post-implementare, astfel că organizațiile care nu se supun noilor reglementări nu vor fi amendate imediat. Însă efectele în cazul în care acestea nu respectă noile reguli vor fi mult mai puternice decât până acum”, a declarat Raluca Ghilea, director executiv al Perceptum.

Reglementările impun restricții semnificative inclusiv asupra procesării automate de date personale, pentru a analiza sau previziona un comportament individual. În mod specific, reglementările restrâng această activitate dacă ea va avea un impact semnificativ asupra individului, cum ar fi în cazul angajării sau contractării unui credit. Amenda pentru nerespectarea acestor norme va fi de până la 4% din cifra de afaceri a companiei pe anul fiscal anterior, sau 20 de milioane de euro, luându-se în considerare suma mai mare.

”Scurgerile de date și furtul de informații sunt realități cărora instituțiile financiare, printre altele, trebuie să le facă față. Este destul să ne gândim la atacurile de tip phishing din ultimul an și putem să evaluăm amploarea amenzilor viitoare în situația în care aceste instituții nu raportează scurgerile de date și, mai mult, nu protejează datele clienților în fața acestor atacuri. Din cercetările noastre, foarte puține firme au început să implementeze noile proceduri, în condițiile în care mai sunt doar opt luni până când va intra în vigoare GDPR”, mai spune Raluca Ghilea.

Una dintre cele mai dificile reglementări prevede obținerea acordului explicit al persoanei pentru a-i folosi datele în campanii de email marketing. Afacerile care funcționează, cu preponderență, prin acest mecanism comercial riscă să-și piardă cea mai mare parte din business, chiar să intre în faliment, dacă nu respectă noile reguli. Pentru a se proteja în fața noilor provocări, companiile trebuie să-și organizeze un plan coerent și eficient, care să vizeze inclusiv angajarea sau desemnarea unui specialist în protecția datelor, potrivit analizei citate.

T.S.

Actrița Sharon Stone, cooptată ca expert în boli infecțioase de echipa Biden

Actriţa americană Sharon Stone, care sprijină de mulţi ani acţiunile de combatere a bolilor infecţioase şi cercetările medicale împotriva maladiei SIDA, a anunţat că...

Iohannis: Nu voi promova carantina la nivel național după alegerile parlamentare

Preşedintele Klaus Iohannis a dat asigurări, miercuri, în cadrul conferinței sale de presă de la ora 18.00, că nu intenţionează să promoveze instituirea unei...

Pelerinajul de Sfântul Andrei, interzis și prin hotărârea instanței

Tribunalul Constanța a respins miercuri cererea Arhiepiscopului Teodosie al Tomisului de anulare a deciziei prin care Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Constanța a...

Firma de consultanță secretă care a devenit Cabinetul Biden „în așteptare” (Politico)

WestExec Advisors, care arată acum ca un „guvern în așteptare” pentru următoarea administrație, a fost fondată în 2017. Site-ul web pentru consilierii WestExec include...

Evoluția epidemiei de COVID în România cu și fără lockdown. GRAFICE

Centrul European de Prevenire și Control al Bolilor (ECDC) prezintă pentru fiecare țară din Uniunea Europeană și pentru Marea Britanie, într-un raport publicat în...