luni, 10 august 2020 - 22:02

Analiză Nielsen: Vânzările în retailul din România au crescut cu peste o treime între 23 februarie și 15 martie

Magistrații Curții de Apel au trimis dosarul “10 august” Tribunalului București, pentru că nu ar avea competență

Curtea de Apel Bucureşti a decis, luni, chiar în ziua de 10 august, la doi ani de la evenimentele din Piața Victoriei, că nu...

INS: Numărul deceselor din primele 6 luni, mai mic decât în perioada similară a lui 2019. GRAFICE

​​În primele 6 luni din acest an în România au decedat cu aproape 6.000 de români mai puțini decât în prima jumătate de an...

Șeful epidemiologiei suedeze: “Este foarte periculos să ne punem speranța numai în măști”

Vlad Drăghicescu (corespondență specială) În dialog cu ziarul german ”Bild”, șeful epidiomologiei suedeze Anders Tegnell pune la îndoială eficacitatea acoperirii gurii și nasului în lupta împotriva...

Orban admite că nu mai există creștere de noi infectări și merge înainte cu alegerile locale

Premierul Ludovic Orban susține că organizarea alegerilor locale s-ar putea desfășura fără probleme, dacă se menține actuala rată de infectare cu noul coronavirus. ”Dacă ne...

România a înregistrat, în perioada 23 februarie – 15 martie, o creştere cu 37,2% a vânzărilor în retail, faţă de acelaşi interval de timp al anului trecut, cele mai importante salturi fiind consemnate la produsele de îngrijire personală şi la alimente, potrivit unei analize a companiei Nielsen, citate de Agerpres.

Principalele concluzii:

  • România a trecut prin primele patru stagii de comportament şi se află, în prezent, la o lună de la declanşarea locală a pandemiei de COVID-19, deja în stagiul 5, cel al “vieţii cu restricţii”.
  • Pe parcursul a trei săptămâni, în marja unei creşteri totale de 37,2% la vânzările bunurilor de larg consum, cea mai accentuată dinamică a fost consemnată în cazul produselor de îngrijire personală (+65,6%) şi cel al produselor alimentare (+42%), în timp ce produsele pentru îngrijirea locuinţei au crescut în total cu 23,4%, în comparaţie cu acelaşi interval din 2019.
  • Această creştere a fost accentuată, în mod special, în ultima săptămână a intervalului (9 – 15 martie), echivalentă etapei a treia de “pregătire a proviziilor”, când unele tipuri de produse au înregistrat creşteri spectaculoase de volume, cum ar fi conservele de peşte (+298%), săpunurile şi produsele de igienă personală (+466%) sau pastele făinoase (+378%).
    Există şase etape de comportament ale consumatorilor care se leagă direct de preocupările privind noul coronavirus.
  • În prima etapă, s-a observat un comportament proactiv îndreptat către creşterea imunităţii şi starea generală de sănătate, urmată de managementul reactiv al sănătăţii, când cumpărăturile de produse de protecţie au explodat. A treia şi a patra etapă sunt cele de acumulare de provizii şi pregătirea pentru traiul în carantină, urmate de experienţă reală a unei vieţi pline de restricţii. Ultima etapă va fi cea a reîntoarcerii la normal, la “noul normal”, susţin realizatorii cercetării.
  • Viteza de trecere de la o etapă la altă variază în funcţie de rata de creştere a cazurilor în fiecare ţară. Odată cu interzicerea deplasărilor, în 24 martie, România a trecut rapid din etapă de pregătire în cea de carantină. Înţelegerea direcţiei în care se modifică obiceiurile de cumpărare poate ajuta la gestionarea lanţului de distribuţie în regiunile afectate de COVID-19.
  • Până acum, China este singura ţară care a atins deja stagiul 6 şi care a început să se întoarcă la un mod normal de viaţă. După perioade îndelungate de izolare, mulţi lucrători s-au întors la birouri şi fabrici, cu excepţia zonelor cel mai puternic afectate.

Nielsen Holdings este o companie globală de măsurare şi analiză de date care livrează cea mai completă imagine asupra consumatorilor şi pieţelor din întreagă lume. Nielsen este format din două unităţi de business, respectiv Nielsen Global Media şi Nielsen Global Connect.

100 de copii sunt în izolare, în județul Gorj, după ce au fost în tabără la Brașov și pe litoral

100 de elevi din județul Gorj, care au fost în două tabere, una în Braşov şi una pe litoral, au fost trimiși în izolare la domiciliu, pentru...

SPP cu mască, Klaus Iohannis fără mască. Pe stradă, la Sibiu

Președintele Klaus Iohannis a sfidat, încă o dată regulile pe care le repetă în discursurile sale pentru populație. El a mers duminică la Sibiu...

Ponta: Guvernul e interesat mai mult de alegeri decât de sănătate sau școală

Liderul Pro România, Victor Ponta, a declarat, duminică seara, la România TV că nu este în regulă ca românii să fie chemați la urne pentru...

INSP a actualizat lista statelor cu risc epidemiologic

Institutul Național de Sănătate Publică a actualizat lista statelor cu risc epidemiologic ridicat. E important de știu că persoanele care vin din Spania vor fi ...

PSD a prezentat “Cartea neagră a guvernării liberale”. Când se va depune moțiunea de cenzură

PSD a prezenta ”Cartea neagră a guvernării liberale, suma motivelor pentru care guvernul PNL trebuie să plece”. Social-democrații au făcut și o ”cronologie a iresponsabilității...