9.8 C
București
miercuri, 24 aprilie 2024 - 0:03
No menu items!

ANAF a lansat o platformă online pentru persoanele fizice. La ce folosește

spot_img

Statul intenționează să extindă acest tip de serviciu pentru persoane juridice în 2015

ANAF_sediu

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a lansat luni o platformă online pe site-ul propriu, prin care persoanele fizice pot solicita informaţii precum situaţia obligaţiilor de plată, nivelul CAS declarat de angajator şi decizia de impunere, răspunsul fiind dat tot electronic.

Platforma este denumită ”Spaţiul virtual privat” și este dedicată persoanelor fizice, care o pot accesa prin intermediul unui username şi unei parole.

Proiectul pilot se derulează în Bucureşti şi Ilfov, iar datele pot fi consultate permanent.

Ioana Petrescu, ministrul Finanţelor Publice, a declarat că, în 2015, proiectul urmează să fie extins în toată ţara, apoi vor fi extinse serviciile și aria de adresare – către persoanele juridice.

În prezent, firmele îşi pot verifica situaţia fiscală doar dacă deţin un certificat digital de semnătură, care se obţine contra cost.

La acest proiect a lucrat o echipă mixtă a ANAF şi MFP, iar bugetul a fost zero, însă pentru extinderea la nivel naţional este nevoie de o infrastructură de servere.

”Suntem în discuţie cu Banca Mondială pentru ca serverele pe care trebuie să le trimită pentru modernizarea ANAF să vină în timp util pentru acest program”, a afirmat Ioana Petrescu, citată de Mediafax.

Persoanele fizice pot efectua solicitările online, după ce s-au autentificat în sistem, iar răspunsurile sunt primite tot în cadrul aplicaţiei, într-o secţiune de mesaje, cu documentele cerute ataşate.

Obligaţiile de plată trimise de ANAF sunt valabile pentru ultima zi a lunii anterioare interogării, iar deciziile de impunere se pot primi dacă sunt emise după data punerii în funcţiune a sistemului.

S.Z.