Agenția Italiană pentru Comerț Exterior vrea protejarea produselor italiene în România

Directorul agenției, Luca Gentile, a vorbit despre contrafacerea produselor italiene şi a celor cu nume italian, dar care provin din alte ţări

Gentile_Luca

Directorul Agenției Italiene pentru Comerț Exterior (ICE ), Luca Gentile, a vorbit pentru Sursa Zilei despre Festivalul Italian, ce se desfășoară, în această perioadă, la București, în cadrul unui interviu acordat în exclusivitate.

  • Domnule Luca Gentile, Agenţia Italiană pentru Comerţ Exterior- ICE, pe care o conduceţi la Bucureşti, a organizat, joi, un important eveniment în cadrul Festivalului Italian. Vă rugăm să ne spuneţi mai multe despre evenimentul de astăzi.

Astăzi am organizat cea de-a doua ediţie a evenimentului “Italian Wine and Food Day”, în colaborare cu Camera Italiană pentru Comerţ Exterior şi sub patronajul Ambasadei Italiei la Bucureşti.

În cadrul acestui eveniment peste 150 de participanţi, importatori, distribuitori, buyers din marile reţele de retail, Ho.Re.Ca., Food & Bar şi magazine de specialitate s-au putut bucura de cele mai bune produse italiene alimentare și vinicole, având posibilitatea de a simţi diferenţa între italian sounding, falsul Made în Italy, și gustul inimitabil al produselor alimentare şi al vinurilor produse în Italia.

Iniţiativa, aşa cum aţi menţionat şi Dvs. face parte din Festivalul Italian 2015 şi a cuprins şi Seminarul „Protejarea produselor agroalimentare Made în Italy în România”, organizat de Camera de Comerț Italiană pentru România, premierea restaurantelor certificate cu marca “Ospitalità Italiana”, urmate de o “mini-expoziţie” destinată operatorilor de profil, cu o degustare de produse italiene “autentice” și de întâlniri între producători și potențialii clienți, organizate de Agenţia Italiană pentru Comerţ Exterior – ICE.

Scopul seminarului „Protejarea produselor agroalimentare Made în Italy în România” a fost acela de a aduce în atenția publicului tema protejării adevăratelor produse italiene. Contrafacerea produselor italiene şi italian sounding (produse cu un nume italian, dar care provin din alte ţări) sunt două fenomene în continuă creştere care consistă în imitarea produselor, vizând buna-credinţă a consumatorului şi inducându-i în eroare în mod conştient. Cifră de afaceri estimată a imitaţiilor de produse Made în Italy este de aproximativ 60 de miliarde de Euro la nivel mondial, din care 22 de miliarde numai în Europa.

În cadrul aceluiaşi eveniment au fost prezentate optsprezece societăţi italiene invitate de către ICE Agenţia – reprezentante ale mai multor regiuni din Italia. Produsele expuse de producătorii italieni în cadrul Italian Wine & Food Day, pe lângă vinuri, au acoperit o largă paletă din sectorul Food Service: vinuri spumante, grappe, liquori, ulei de măsline şi măsline, produse din carne şi legume, dulciuri specifice, cafea şi fructe uscate.

  • Vă  rugăm să ne spuneți mai multe despre Festivalul Italian în general.

Festivalul italian de la Bucureşti, ajuns anul acesta la cea de-a şaptea ediţie, reprezintă un ansamblu de activităţi culturale şi comerciale cu scopul de a promova într-o manieră coordonată producţia, cultura şi stilul de viaţă italian, acel “Made în Italy” autentic, şi de a atrage consumatori tot mai numeroşi şi mai diferiţi ca şi gusturi. Festivalul se desfăşoară în jurul datei de 2 iunie, când în întreaga lume este sărbătorită Ziua Naţională a Republicii Italiene.

Ediţia din acest an, care se desfăşoară sub deviza “Aducem Italia aproape de tine”, duce mai departe iniţiativele noastre pentru o oferi tot ce are Italia mai bun în cele mai importante restaurante italiene din Bucureşti, în cadrul lanţului de magazine Metro Cash&Carry, care organizează cea de-a cincea ediţie a “Gustului Italiei”, în cele mai importante magazine de modă cu branduri italiene, în show-room-urile de mobilă şi amenajări interioare, totul la preţuri promoţionale, într-un cadru animat de muzică, degustări, demonstraţii culinare şi foarte multe surprize.

Pentru a permite publicului să cunoască agenda bogată în evenimente am creat şi o pagină web dedicată: festivalitalian.ro.

  • Care consideraţi că sunt cele mai atractive sectoare de activitate în România pentru investitorii italieni?

România reprezintă astăzi un loc potrivit şi atractiv pentru noile investiţii. Printre altele, mă gândesc în special la oportunităţile puse la dispoziţie de fondurile europene 2014-2020, la proiectele de investiţii prevăzute în sectorul infrastructurii, al transporturilor şi al energiei, la reţeaua industrială bună care există, la potenţialul mare de dezvoltare al agriculturii precum şi la costul competitiv al mâinii de lucru calificate.

Un alt sector strategic pentru economia România care contribuie cu o cotă consistentă la PIB şi continuă să atragă investitorii este sectorul agro-industrial. Să nu uităm că Italia ocupă primul loc în topul principalelor ţări care investesc în terenurile agricole din România, cu aproape 30% din totalul suprafeţei agricole deţinută de străini în România. De mulţi ani sunt prezente în România cu rezultate foarte bune societăţi italiene precum Riso Scotti sau Maschio Gaspardo. Calitatea terenurilor, costul scăzut al acestora faţă de media altor ţări europene, posibilitatea de a accesa fonduri europene şi oportunităţile oferite de PAC 2014-2020 reprezintă punctele forte. Autorităţile româneşti se concentrează pe modernizarea sistemului de irigaţii, iar faptul că România este ţara europeană cu rata cea mai scăzută de mecanizare în agricultură, poate reprezenta o oportunitate de investiţii în acest sector.

Profit de această ocazie şi fac o paranteză pentru a aminti o importantă conferinţă pe tema agriculturii care va avea loc pe 3 iunie, organizată de ICE – Agenţia Italiană pentru Comerţ Exterior la Bucureşti în colaborare cu Camera de Comerţ Italiană pentru România şi sub patronajul Ambasadei Italiei la Bucureşti, cu titlul “Strategiile pentru dezvoltarea agriculturii în România: Instrumente financiare şi oportunităţi de piaţă”, în cadrul căreia vor fi analizate oportunităţile de dezvoltare în România în acest sector şi mai ales oportunităţile şi instrumentele financiare aflate la dispoziţia societăţilor în acest domeniu.

Alte sectoare de interes pentru investitorii italieni sunt construcţiile şi infrastructura. Potrivit datelor oferite de Biroul Statistic al Uniunii Europene (Eurostat), România continuă să înregistreze una dintre cele mai importante creşteri a volumelor lucrărilor de construcţii din Uniunea Europeană (+5,8%), în timp ce Italia, din păcate continuă să aibă dificultăţi în acest sector. În zilele de 9 şi 10 iulie 2015 la Bucureşti vom organiza un seminar cu întâlniri bilaterale în domeniul infrastructurii în România intitulat “Italy & România: Building together”. Evenimentul va fi organizat în colaborare cu Ambasada Italiei la Bucureşti,  ANCE-Asociaţia naţionala a Constructorilor Italieni şi OICE -Asociaţia societăţilor italiene de inginerie, proiectare, arhitectură și consultanță tehnico-economică. Delegaţia oamenilor de afaceri italieni (peste 50 de firme) va fi condusă de reprezentanţi ai Guvernului italian și  de către Preşedintele Agenţiei pentru comerţ exterior – ICE, Riccardo Monti.

Evenimentul are ca obiectiv de a pune la dispoziţia potențialilor investitori italieni cu privire la sectorul construcţiilor precum şi informaţii despre oportunităţile de colaborare în ceea ce privește proiecţelele de dezvoltare în domeniul infrastructurii, dar şi în ceea ce priveşte consultanţa, ingineria şi proiectarea din sectorul construcţiilor, în general.

Emanuel Stan

NICIUN COMENTARIU