11.2 C
București
joi, 18 aprilie 2024 - 22:27
No menu items!

Adolescenții, reticenți în privința vaccinului anti-COVID. De ce se tem elevii

spot_img

Mai mult de jumătate dintre adolescenți nu vor sau nu s-au hotărât dacă se vor vaccina anti-COVID, de frica reacțiilor adverse. Este concluzia unui sondaj realizat în rândul elevilor.

Consiliul Național al Elevilor a făcut un sondaj în rândul elevilor cu vârste cuprinse între 12-19 ani, iar din 3.334 de elevi respondenti aproape 38% dintre ei s-au vaccinat, 33% au spus că nu vor să se vaccineze și 28% nu sunt siguri dacă se vor imuniza.

“Cifrele sunt destul de îngrijorătoare. Vedem că mai mult de jumătate dintre elevi nu știu dacă vor să se vaccineze sau nu vor să se vaccineze. Este clar că indiferent de forma pe care o va lua campania de vaccinare în rândul copiilor, trebuie să fie targhetată din punct de vedere al comunicării foarte, foarte bine”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor, la Realitatea Plus.

Motivele invocate de elevi

Elevii susțin că principalele motive care stau în spatele reticenței sunt frica de reacțiile adverse care ar putea apărea după imunizare și lipsa studiilor în ceea ce privește eficiența vaccinului.

Tocmai de asta spun că privind aceste temeri este clar că acea campanie de informare pe care Guvernul a derulat-o, în care demontat aceste temeri, nu a ajuns și la elevi”, a spus Rareș Voicu.

Președintele Consiliului Național al Elevilor a semnalat și faptul că una dintre probleme fundamentale ale campaniei de vaccinare este faptul că în școli nu se discută despre imunizare. El le-a recomandat autorităților să folosească platformele de socializare populare în rândul elevilor pentru a promova ideea vaccinării.

„Nu se discută. Am pus o întrebare în cadrul sondajului și 43% dintre elevi au spus că nu au vorbit niciodată despre vaccin în școli, în contextul în care marea majoritate a elevilor fac ore de biologie sau ore de știință, deci cumva cred că poate fi începută o campanie de informare, dar mai mult decât atât e important să fim foarte obiectivi să vedem care sunt platformele de comunicare pe care tinerii le folosesc și autoritățile să targheteze aceste mesaje pe aceste platforme, să ajungă la audiență acolo unde este ea”, a menționa Voicu.