miercuri, 27 ianuarie 2021 - 5:22

Administrația Prezidențială spune că Iohannis a greșit în privința redeschiderii școlilor

Îngrijorări în Israel, țara cu cea mai mare rată de imunizare, după o explozie de cazuri Covid-19 la copii

În timp ce adulții cu vârsta peste 40 de ani se vaccinează într-un ritm aproape miraculos, Israelul înregistrează o creștere accentuată a numărului de...

Parlamentarii, amânați la vaccinare

Parlamentarii au aflat, marți după-amiază, că România nu mai are suficiente doze de ser pentru imunizarea lor. Amânarea luată în calcul de Comitetul de...

Care este pedeapsa pe care au cerut-o procurorii pentru Elena Udrea

Procurorul DNA a cerut, la ultimul termen al dosarului în care Elena Udrea este judecată pentru fapte de corupție în legătură cu campania electorală...

Iohannis i-a chemat la Vila Lac pe premierul Cîțu și pe liderii Coaliției de guvernare

Klaus Iohannis are o întâlnire cu membrii coaliției de guvernare la Vila Lac, marți la ora 17. Președintele vrea să discute cu șefii partidelor...

Administrația Prezidențială recunoaște,  într-un comunicat de presă,  că președintele Klaus Iohannis a greșit când a vorbit despre redeschiderea școlilor. 

După ce ziarul Libertatea a demonstrat că președintele s-a grăbit făcând calcule greșite, Administrația Prezidențială a venit cu precizări în care spune care este calculul real.

În informațiile transmise de către Președintele României, domnul Klaus Iohannis, în cadrul conferinței de presă susținute la Palatul Cotroceni, miercuri, 5 august 2020, a apărut o eroare cu privire la formula de calcul care stă la baza stabilirii celor trei scenarii care vizează desfășurarea învățământului preuniversitar începând cu data de 14 septembrie.

Informația corectă este următoarea: criteriul epidemiologic în funcție de care școlile se vor încadra în scenariile „verde”, „galben” sau „roșu” este numărul total de cazuri noi înregistrat în ultimele 14 zile raportat la 1000 de locuitori din localitatea în care se află școala, și nu media zilnică de îmbolnăviri pe ultimele 14 zile, așa cum a fost inițial comunicat de către Președintele României.

Metoda de calcul este stabilită de specialiștii Institutului Național de Sănătate Publică și reprezentanții Ministerului Sănătății și subliniem că nu a fost comunicată corect Administrației Prezidențiale de către Ministerul Sănătății.

Președintele României își cere public scuze pentru eventualele confuzii rezultate ca urmare a comunicării formulei de calcul eronate.

Departamentul Comunicare Publică

Angela Merkel: ”Trebuie să diminuăm traficul aerian, astfel încât să nu se mai poată ajunge nicăieri”

Vlad Drăghicescu (corespondență specială) ”Ce ne facem cu germanii care călătoresc? Am întrebat de o sută de ori în cadrul consultărilor purtate cu premierii landurilor: de...

Ce a răspuns Ludovic Orban când a fost întrebat dacă mai candidează la șefia PNL

Actualul președinte al PNL, Ludovic Orban, a evitat să răspundă deschis dacă mai candidează sau nu la congresul partidului, care va avea loc în...

Se amână vaccinarea în România. Gheorghiță (5 ianuarie): România nu ia în calcul amânarea vaccinării

Președintele Comitetului Național de vaccinare COVID, Valeriu Gheorghiță, a precizat, marți, că vaccinările vor fi reprogramate, din cauza deficitului de doze. În urmă cu...

Prefectul Berbeceanu a semnat ca primarul. Decizia de redeschidere a restaurantelor, scrisă cu erori. DOCUMENTE

O eroare strecurată în hotărârea privind redeschiderea restaurantelor în București a dat peste cap activitatea din HORECA până marți, când a fost observată de...

Arhivă cu 500 de milioane de numere de telefon ale utilizatorilor Facebook, vândută pe Telegram

O persoană necunoscută a creat un bot prin care vinde pe Telegram, individual și vrac, numerele de telefon ale peste jumătate de miliard de...