Activitatea comercială a BRD, afectată de dosarele de fraudă ale DIICOT

Activitatea comercială a BRD, afectată de dosarele de fraudă bancară de la DIICOT

 Activitatea comercială a BRD, afectată de dosarele de fraudă bancară de la DIICOT

Dosarele fraudelor bancare au afectat activitatea comercială a BRD Societe Generale, în condițiile în care controalele interne și teama angajaților au redus activitatea de creditare, au afirmat surse din mediul business. În plus, banca a oprit campaniile de marketing, comunicare sau de publicitate, rămânând pasivă la degradarea imaginii ca urmare a anchetelor penale.

Principalele efecte se simt la Sucursala Dorobanți din București, al cărei director comercial, Andrei Nanu, este în arest din decembrie. ”Au început să plece din clienți către alte bănci, iar imaginea BRD per ansamblu este afectată. Personalul nu mai este flexibil, se manifestă cu încordare și teamă. Nu se mai semnează documente sau diferite dosare tot de teamă. Consilierii sunt schimbați dintr-o agenție în alta, iar unii și-au dat demisia de frică sa nu fie implicați în dosarele penale”, a declarat un om de afaceri, fost client al băncii.

Contextul este unul foarte delicat pentru bancă – sunt reevaluate dosare mai vechi, permanent sunt audituri și controale interne. Mai mulți angajați sunt urmăriți penal sub arest sau în libertate și sunt declarații de martor care îl indică pe Sorin Popa drept coordonator.

Popa este în prezent director de dezvoltare comercială și marketing la Paris, în structura care coordonează activitatea filialelor Societe Generale din afara Franței, iar până anul trecut a fost vicepreședinte al BRD.

Conducerea băncii știa de la mijlocul anului trecut de anchetele DIICOT și de problemele din activitatea de creditare, astfel încât a dispus provizionarea pierderilor potențiale. Din această cauză, BRD a intrat brusc pe pierderi, raportând un minus de 332 milioane de lei pentru 2012.

O altă sursă din domeniul bancar a declarat că angajații sunt cu moralul la pământ și că se așteaptă la concedieri masive și la închiderea de sucursale, scopul fiind reconfigurarea numărului de angajați la nivelul anilor 2005-2006, înainte de boom-ul imobiliar.

Contactați de Sursa Zilei, reprezentanții BRD au refuzat să dea detalii despre concluziile anchetei interne. Direcţia Comunicare a BRD a transmis printr-un e-mail că prejudiciile produse au fost acoperite cu provizioane, conform standardelor contabile internaţionale, iar cuantumul prejudiciului nu aduce deloc atingere solidităţii instituției.

”Nu au existat alte consecinţe la nivel operaţional care să fi decurs direct din acest incident. Nu am constatat nici scăderea numărului de clienţi, nici evoluţii negative la nivelul altor parametri precum creditarea sau economisirea”, se arată în mesajul citat.

În privinţa comunicării publice, BRD afirmă că derulează campanii ”conform strategiei sale de marketing şi comunicare, în măsura în care ele sunt justificate din punct de vedere operaţional şi al rentabilităţii comerciale”.

”Aparenta lipsă de vizibilitate se datorează probabil prezenţei relativ scăzute pe TV în ultimul an. Însă, chiar în această perioadă, banca desfăşoară o campanie publicitară dedicată promovării ofertei de credite de consum, campanie declinată inclusiv la TV”, mai afirmă oficialii băncii.

 Vlad Bârleanu

 

 

 

NICIUN COMENTARIU