9 C
București
duminică, 28 noiembrie 2021 - 23:22
No menu items!

Accidentul din Muntenegru: Firma care a încheiat contractul pentru transport nu are licență UPDATE

spot_img

  • UPDATE

Ofițeri ai Direcției de Investigații Criminale a IGPR au audiat, joi, 18 dintre supravieţuitorii accidentului de autocar din Muntenegru, urmând ca, în cursul zilei de vineri, să discute cu alţi opt răniţi.

Surse din poliție au precizat că cei 18 supraviețuitori le-au povestit poliţiştilor cum s-a produs accidentul, declaraţiile acestora fiind consemnate în procese-verbale. Alţi opt răniţi urmează să fie chestionaţi vineri.

Astfel, anchetatorii vor avea vineri declaraţii de la 26 dintre răniţii internaţi în spitale din Bucureşti.

Procurorii români au audiat miercuri cinci dintre supraviețuitorii accidentului de autocar din Muntenegru, în urma căruia 18 români au murit, iar 29 au fost răniți.

Pasagerii cărora starea de sănătate le-a permis să se prezinte încă de miercuri la Parchetul General au declarat în fața procurorilor că, la volanul autocarului, s-a aflat George Ciobanu, polițistul care și-a pierdut viața în accident.

Oficial, niciun document din ancheta derulată în Muntenegru nu a ajuns la Parchetul General, după ce procurorii români au transmis o cerere, inclusiv pentru preluarea anchetei la București. Informațiile oficiale ajunse până acum la anchetatorii români vin doar de la autoritățile române care au competență de control în zona de transporturi (Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutieră – ISCTR și Autoritatea Rutieră Română  – ARR). În ancheta paralelă din Muntenegru, presa a preluat declarațiile procurorului local, Vojislav Grujic, care s-a ocupat și de cercetarea la fața locului, dar și mărturia unuia dintre supraviețuitorii accidentului care susținea că la volanul autocarului s-a aflat Dan Mărgărit, angajat al firmei Gregory Tour, care a supraviețuit tragediei.

Prin urmare, criminaliștii Parchetului General iau în calcul testarea cu poligraful a supraviețuitorilor accidentului. Autoritățile de la București investigează tragedia din Muntenegru din perspectiva unui accident de muncă, fiind începută urmărirea penală in rem pentru acuzația de ucidere din culpă. Anchetatorii fac demersuri acum și pentru a obține o expertiză tehnică a autocarului din Muntenegru, dar și proba esențială, tahograful digital, recuperat joi, după patru zile de căutări, și care ar trebui să arate inclusiv cine se afla la volan.

Pasagerii supraviețuitori au calitate nu doar de martori, ci și de părți vătămate, putând să ceară până la finalul anchetei să fie despăgubiți în cazul în care se consideră prejudiciați fizic sau moral. O componentă importantă o reprezintă însă și prima de asigurare pe care fiecare dintre ei ar trebui să o încaseze în caz de accident.

Documentele de licențiere, depuse la Parchetul General

Autocarul prăbușit în Muntenegru este licențiat pe firma Gregory Tour Serv, aflată în insolvență încă din 2011, ne-au declarat surse judiciare.

“Șoferii Gregory Tour Serv nu au avut abateri grave. În 2011, unul dintre ei a primit o amendă, în valoare de 4.000 de lei, pentru depășirea timpului de conducere. Firma a depus contestație, dar a pierdut procesul și a achitat amenda. Autoritatea Rutieră Română (ARR) a depus la Parchet dosarul de licențiere a firmei de transport Gregory Tours Serv. Firmele de transport persoane care efectueză curse ocazionale sau turistice sunt obligate să prezinte lista pasagerilor la Autoritatea Rutieră Română”, au explicat sursele citate.

Societatea Gregory Tour Serv este deținută de soții Mihaela-Iuliana Grigore și Ștefan Grigore și a intrat în insolvență în 2011. Potrivit datelor de la Registrul Comerțului, Mihaela- Iuliana Grigore este, în același timp, administrator al Gregory Tour Holiday, patronată de o rudă a celor doi soți și înființată la scurt timp după ce prima societate și-a declarat insolvența.

Cele două firme au același obiect de activitate și același sediu social (str. Oteșani, nr.2, sector 2, București). Singura diferență este că Gregory Tour Holiday nu deține licență de transport de la ARR, ceea ce înseamnă că, în mod legal, nu putea asigura transportul turiștilor români în Muntenegru și Croația.

Surse judiciare susțin că Mareea Travel – firma de turism care a organizat sejurul – a încheiat un contract în acest sens cu Gregory Tour Holiday, și nu cu firma care deținea licența de transport – Gregory Tour Serv.

Mihaela Chiper/Alexandru Maghiar