12.6 C
București
joi, 25 aprilie 2024 - 11:30
No menu items!

Accesul pe piaţa externă a IMM-urilor va fi susţinut de stat. Ce cheltuieli sunt eligibile

spot_img

Guvernul a aprobat joi un act normativ prin care accesul pe piaţa externă a IMM-urilor va fi susţinut de la bugetul de stat cu suma de 71 milioane lei, pentru perioada 2017-2020, alocaţia financiară nerambursabilă fiind de maximum 50.000 de lei/beneficiar şi reprezintă 90% din valoarea cheltuielilor eligibile.

Normele metodologice arată că programul finanţează:

  • participări individuale la târguri şi expoziţii internaţionale, organizate în străinătate, cu stand propriu, altele decât cele organizate în baza OUG 56/2016 privind aprobarea Sistemului de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat şi în baza HG 296/2007 privind aprobarea Mecanismelor de derulare a acţiunilor din Programul de promovare a exportului;
  • participări individuale la misiuni economice organizate în străinătate, altele decât cele organizate în baza OUG 120/2002 privind aprobarea Sistemului de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat şi în baza HG 296/2007 privind aprobarea Mecanismelor de derulare a acţiunilor din Programul de promovare a exportului;
  • crearea identităţii vizuale a unui IMM (marcă, siglă, slogan);
  • realizarea unui site pe Internet/aplicaţie pentru mobil, pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor promovate, în limba română şi limba engleză/altă limbă de circulaţie internaţională;
  • participări ale angajaţilor la cursuri de pregătire, în ţară şi/sau în străinătate, în domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi pieţe; analize şi studii de piaţă;
  • alte tipuri de activităţi de promovare şi susţinere a internaţionalizării.

Completarea cererii tip pentru înscriere în program, în vederea obţinerii finanţării, se face online pe site-ul www.aippimm.ro. Data de la care este activă înscrierea on-line se comunică pe site-ul instituţiei cu cel puţin 5 zile înainte de data începerii procesului de înregistrare propriu-zis.

Verificarea documentelor depuse şi a cererii pentru înscrierea în Program online se face în maxim 15 zile lucrătoare, după încheierea sesiunii de înscriere.

Acordarea finanţării se realizează în baza criteriului „primul venit – primul servit”, în limita bugetului.

Beneficiarii alocaţiilor financiare nerambursabile au obligaţia de a raporta efectele participării la Program către minister, pentru o perioadă de doi ani, începând cu anul următor acordării alocaţiei financiare nerambursabile.

T.S.