sâmbătă, 5 decembrie 2020 - 8:41

Șeful CFR Călători, Vasile Secară, „garantat” de Horea Uioreanu, arestat pentru corupție. DOCUMENT

Națiunile Unite: Anul 2021 se transformă într-o catastrofă umanitară

Anul viitor se transformă într-o catastrofă umanitară, iar țările bogate nu trebuie să calce țările sărace într-o „luptă pentru vaccinuri”, afirmă conducerea ONU, într-o...

13 milioane de români, planificați la vaccinarea antiCovid

Preşedintele Comitetului Naţional de coordonare a activităţilor privind vaccinarea împotriva SARS-CoV-2 (CNCAV) Valeriu Gheorghiţă a declarat vineri că, în cadrul vaccinării anti-COVID-19, obiectivul este...

Hotărâre CNSU: Piețe deschise și libertate de circulație în noaptea alegerilor

Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă a aprobat, vineri, o nouă hotărâre, care vizează, în principal, reluarea activităţii pieţelor agroalimentare organizate în spaţii închise...

Procurorul Călin Nistor se pensionează din DNA

Fostul procuror DNA Călin Nistor cere eliberarea din funcţie, prin pensionare, la CSM iar Secţia pentru Procurori a CSM va lua solicitarea în discuţie...

Președintele CJ Cluj a făcut lobby, în vremea USL, pentru menținerea lui Secară la Regionala Cluj. În final, Secară a ajuns șeful CFR

Uioreanu_SZ

Fostul președinte al Consiliului Județean Cluj, Horea Uioreanu, arestat pentru șpagă, a făcut lobby pentru susținerea și menținerea lui Vasile Secară la șefia CFR Călători-Regionala Cluj. După ce a fost demis de fostul șef al companiei, Valentin Dorobanțu, Secară a ajuns acum mai mult decât director peste Regionala Cluj, este șef peste toate regionalele din țară, luându-i locul lui Dorobanțu.

Sursa Zilei a scris despre Vasile Secară, că, în calitate de șef al CFR Călători se plimbă cu trenurile operatorilor privați și că a dat în judecată compania pe care o administrează.

Sursa Zilei a intrat în posesia unui document, cu antetul Consiliului Județean Cluj, semnat de fostul președinte al instituției, Horea Uioreanu, în prezent arestat într-o cauză a DNA, în care acesta îi cere fostului director general al CFR Călători, Valentin Dorobanțu, să îi numească la Cluj pe oamenii susținuți de el. Astfel, Uioreanu i-a cerut șefului CFR, numirea la CFR Călători Cluj a lui Vasile Secară, iar la CFR Infrastructură Cluj, a lui Dumitru Mateiaș. Documentul datează din 18 octombrie 2013, adică perioada în care Uioreanu era monitorizat de procurorii anticorupție, iar Vasile Secară nu fusese demis. Atunci, USL încă era la guvernare.

Domnului director general CFR Călători DOROBANȚU VALENTIN

Vă trimitem atașat recomandarea ce vizează susținerea domnului SECARĂ VASILE pentru funcția de Director al CFR Călători – Regionala Cluj și a domnului MATEIAȘ DUMITRU în funcția de Director al CFR Infrastructură – Regional Cluj.

Cu aleasă considerație,

Horea Uioreanu
președintele CJ Cluj

Secara_CFR_Uioreanu_SZ

Surse din cadrul Ministerului Transporturilor ne-au explicat că solicitarea lui Uioreanu n-a avut sorți de izbândă, așa că Secară s-a îndreptat, câteva luni mai târziu, către PSD.

„Fosta conducere a Ministerului Transporturilor și fostul manager al CFR Călători, Valentin Dorobanțu au primit recomandare din partea USL, adică și PNL și PSD, prin Horea Uioreanu, pentru numirea lui Vasile Secară în funcția de președinte al CFR Călători. Au existat mai multe presiuni pentru numirea lui Vasile Secară președinte la CFR Călători. După ce a primit recomandarea de la PNL Cluj și a fost sesizat că există mai multe nereguli la Cluj, Valentin Dorobanțu l-a schimbat pe Vasile Secară din funcția de director al CFR Călători-Regionala Cluj, și l-a numit simplu consilier. Dacă a văzut că nu poate fi numit director al CFR Călători-Regionala Cluj, Vasile Secară s-a adresat oficialilor PSD și a cerut să fie numit președinte la CFR Călători”, ne-au explicat oficiali din Ministerul Transporturilor.

Chiar înainte de Paște, în primăvara acestui an, așadar câteva luni mai târziu de la această solicitare, ministrul Transporturilor, Dan Șova, îl numește pe Secară președinte al CFR Călători. Uns șef, Vasile Secară se pregătește să concedieze aproximativ 1.500 de angajați.

„Veniturile din vânzarea biletelor au scăzut în luna mai 2014, cu aproximativ 5 milioane de lei față de aceeași perioadă a anului trecut. Prin desființarea a 40% din calea ferată înseamnă că 10% din trenuri vor fi scoase din circulație. În toamnă încep concedirile, cel puțin 1.500 de oameni vor fi dați afară”, ne-au mai explicat sursele citate.

Alexandru Maghiar

Neolife Medical Center oferă un cadou pacienților oncologici. “Care dintre noi?”, un film motivațional, inspirat din realitate

Un centru medical din Capitală oferă o șansă pacienţilor oncologici de a vedea boala dintr-o altă perspectivă, prezentând un film artistic pe cât de...

S-au publicat modificările ordonanței pentru părinții care stau acasă cu copiii în pandemie

Părinții care stau acasă pentru îngrijirea copiilor care nu merg la școală sau grpdiniță din cauza restricțiilor nu mai primesc zile libere plătite, dacă...

Tir de critici împotriva Comisiei Europene pentru secretizarea contractelor pentru vaccinuri. Ce profituri face industria Farma din pandemie

UE pariază viitorul cetățenilor săi și al economiei europene pe vaccinuri. Dar care sunt termenii acestui pariu și cât de mult vor trebui să...

Profilul „cârtiței” de la „Operațiuni Speciale” Brașov

Surse judiciare creionează pentru STIRIPESURSE profilul ofițerului Emanoil Mirică, care se pare că era șeful Biroului de Operațiuni Speciale, din cadrul Direcției de Operațiuni...

Cercetătorii redau vederea pierdută la șoareci, printr-o intervenție genetică de reîntinerire a celulelor

Își amintesc celulele vechi și deteriorate cum era să fii tânăr? O echipă de cercetători de la Harvard afirmă că a reprogramat neuronii în...