15.3 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024 - 15:33
No menu items!

Volkswagen şi Shell combat susţinerea Uniunii Europene pentru maşinile electrice

spot_img

Volkswagen şi Shell s-au unit în încercarea de a contracara susţinerea UE pentru maşinile electrice şi maşinile eficiente, declarând că de fapt biocombustibilii ar trebui să fie în centrul atenţiei.

Uniunea Europeană plănuieşte două noi obiective privind eficienţa carburanţilor pentru 2025 şi 2030, pentru a contribui la îndeplinirea promisiunilor făcute în decembrie la summitul de la Paris.

În acelaşi timp, directorii celor doi giganţi industriali au publicat un studiu prin care propun o utilizare mai largă a biocombustibililor şi etichetarea vehiculelor privind emisiile de CO2.

În realitate, conform Uniunii Europene, propunerile Volkswagen şi Shell ar implica sfârşitul acţiunilor de reglementare privind emisiile auto pentru cel puţin un deceniu. Ulrich Eichhorn, directorul Volkswagen de cercetare-dezvoltare spune că maşinile hibrid şi vehiculele eficiente sunt piatra de temelie a viitorului, dar că sunt necesare, în acelaşi timp, „acţiuni mai mari” pentru biocombustibili.

Motoarele diesel şi cele pe gaze naturale vor fi absolut necesare pentru realizarea obiectivelor privind emisiile de CO2 până în 2020 şi vor contribui şi la realizarea următoarelor obiective – Ulrich Eichhorn

Carlos Calvo Ambel, analist al Federaţiei Europene pentru Transport şi Mediu, a declarat că Europa nu îşi va atinge obiectivele în cazul în care urmează sfaturile Volkswagen şi Shell.

Constructorii de maşini, companiile de petrol şi biocombustibili încearcă cu disperare să descurajeze Europa de la întreprinderea de standarde de eficienţă a combustibililor pentru autoturisme, camionete şi camioane, de la un impuls pentru vehiculele electrice şi de la multe alte acţiuni extrem de necesare în sectorul transporturilor. – Carlos Calvo Ambel

Octavian Cătuşanu