Volkswagen pregătește noul DSG cu 10 viteze

Volkswagen oferă, în prezent, transmisia DSG pe o varietate largă de mașini și motorizări, inclusiv pe versiunile sport, care poartă semnătura R.

VW_Passat

Când vine vorba de cutii de viteze automate, Mercedes-Benz se bazează de multă vreme pe transmisia automată în 7 rapoarte, BMW ne-a obișnuit deja cu celebra transmisie în 8 rapoarte, iar Volkswagen foloseste transmisia automata cu dublu ambreiaj DSG.

Acum, Volkswagen oferă transmisia DSG pe o varietate largă de mașini și motorizări, inclusiv pe versiunile cele mai “sportive”, care poartă semnatura R. De altfel, noul Golf R este disponibil doar cu transmisia DSG.

Cutiile din ziua de azi au 6 sau 7 rapoarte și sunt menite să ofere un plus de sportivitate, dându-i șoferului șansa de a schimba treptele foarte repede.

dsgÎn funcție de tipul ambreiajelor utilizate, de numărul de trepte, precum și de cuplul maxim de intrare, există trei tipuri constructive de cutii DSG:

  • DQ250 – cuplu maxim 350 Nm, ambreiaje multidisc, umede, 6+1 trepte;
  • DQ 200 – cuplu maxim 250 Nm, ambreiaje monodisc, uscate, 7+1 trepte;
  • DQ500 – cuplu maxim 500 Nm, ambreiaje multidisc, umede, 7+1 trepte.

Șeful Departamentului de dezvoltare al Volkswagen, Hans-Jakob Neusser, a spus –  în cadrul Viena Motor Symposium  – că brandul german lucrează în continuare la o transmisie cu dublu-ambreiaj în 10 rapoarte. Vestea vine după ce, anul trecut, șeful Volkswagen, Martin Winterkorn, a menționat ca marca Volkswagen plănuiește să dezvolte o asemenea cutie de viteze. Așadar, în cele din urmă, ceea ce a fost un simplu zvon, acum se pare că s-a confirmat.

Când Winterkorn a vorbit despre transmisia DSG cu 10 rapoarte anul trecut, Automotive News a declarat că “va fi probabil utilizată în vehicule cu motoare pe benzină sau diesel montate longitudinal, cum ar fi VW Touareg SUV și sedan Audi A8”, și va fi compatibilă cu tracțiunea spate și integrală.

Cutia cu 10 viteze va putea fi utilizată atât în rândul mașinilor cu motoare longitudinale, cât și în cazul celor care au propulsorul transversal. Mai exact, Volkswagen urmează să folosească noua invenție chiar și în cazul mașinilor cu motorizări mici, astfel încât eficiența consumului să crească cu 15 procente. Așadar, chiar dacă scopul principal este de a oferi mașinilor vândute un consum mult mai mic până în anul 2020, Volkswagen a mai spus că noua transmisie va fi realizată prin dezvoltarea modelului care este în prezent disponibil pe versiunile mai sportive, dotate cu un DSG în 6 trepte, cu mod automat sau manual.

 La Viena Motor SymposiumMartin Winterkorn a vorbit și despre motoarele CNG propulsate cu gaz natural. Volkswagen urmează să acorde mai mare atenție acestui proiect, deoarece tehnologia necesară este acum perfecționată, iar carburantul utilizat este foarte puțin poluant. Astfel, VAG va intra în curând în competiție directă cu Toyota pe terenul vehiculelor de oraș cu propulsie hybridă sau semi-hybridă.

Andrei Tudor

NICIUN COMENTARIU