Vodafone a copiat într-un clip publicitar conceptul unui film de scurt metraj care a primit subvenții publice în Spania

Compania Vodafone a preluat într-o campanie publicitară ideea și conceptul de execuție ale filmului de scurt metraj „Voice Over”, realizat de regizorul spaniol Martin Rosete și subvenționat de două instituții publice din Spania. Clipul publicitar „Scafandrul”, care folosește vocea actorului Victor Rebengiuc, a fost produs de grupul McCann Erickson România.

Vodafone România a refuzat să transmită direct explicații despre această situație, însă a răspuns, prin intemediul agenției de PR a grupului, McCann Erickson, că spoturile sunt „dezvoltate” împreună cu echipa formată din regizorul Martin Rosete și fratele acestuia, directorul de imagine Jose Martin Rosete.

În schimb, McCann Erickson nu a explicat care sunt regulile juridice sau etice și practicile comune din industria publicității referitoare la cazuri care presupun protejarea drepturilor de autor, un subiect foarte sensibil în acest domeniu. Compania de publicitate insistă pe deschiderea celor doi artiști ”spre a aduce același suflu cinematografic în producția unor spoturi publicitare comerciale”.

Producția filmului Voice Over a fost subvenționată de instituții publice – Guvernul regional al Insulelor Canare și Consiliul regional al Andaluziei. McCann Erickson nu a comunicat nici care au fost costurile de producție ale viceoclipului publicitar și în ce a constat contribuția agenției.

Filmul ”Voice Over” a fost premiat în două festivaluri internaționale de film, la Gijon și Almeria.

 

Vodafone – Scafandrul

Vlad Bârleanu

 

 

 

 

NICIUN COMENTARIU