Vedetele de pe YouTube, mai importante pentru adolescenți decât cele din TV sau cinema. Efectele în marketing

Pentru membrii generației Z, celebritățile nu sunt stelele de cinema sau televiziune, ci oamenii reali, la fel ca ei, cu o prezență puternică pe platformele pe care ei le vizitează, potrivit unui studiu al companiei EXACT Cercetare și Consultanță.

”Adolescenții de astăzi sunt principalii influențatori atunci când vine vorba de deciziile pe care părinții lor le iau. De la tehnologiile pe care le adoptă, produsele alimentare achiziționate și până la băncile la care apeleazăori mașinile pe care le conduc, adulții se bazează pe opiniile tinerilor atunci când vine vorba de cumpărături. Încrucișând  sursele în scopul de a găsi informații și opinii atât pozitive, cât și negative în legătura cu lucrurile care îi interesează, tinerii sunt capabili să le împărtășeasca părinților opinii susținute de argumente solide și documentate”, a declarat Lăcrămioara Loghin, coordonatorul studiului.

Existența adolescenților este definită de MacBook, iPad, Google, Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram, Youtube, WhatsApp sau Android. Astfel, tinerii nu sunt doar influențatorii părinților lor, ei devin influențatorii propriei generații, prin intermediul user generated content (recomandări, review-uri, comentarii, storytelling), via bloguri, vloguri, forumuri de discuții, postări, chat-uri, tweet-uri, imagini, fișiere video și audio.

Acești influencer-i reprezintă noii ambasadori de brand. “De exemplu, o vedetă YouTube este în zilele noastre mult mai credibilă decât o celebritate. Iar acest lucru indică schimbări majore în zona de influencer marketing, cel mai adesea orientată până în prezent spre celebrity endorsement. Astăzi însă, focusul este asupra acestor digital content creators”, a mai spus Lăcrămioara Loghin.

V.B.

NICIUN COMENTARIU