11.1 C
București
vineri, 26 aprilie 2024 - 0:52
No menu items!

Varujan Pambuccian: STS are o vină – Serviciul 112 nu a transmis locația precisă primită de la Zamfir

spot_img

varujan pambuccian

Deputatul Varujan Pambuccian, membru al Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din Camera Deputaților, a făcut o analiză asupra prestației instituțiilor de stat din accidentul aviatic din Munții Apuseni, acuzând lipsa de implicare și de coordonare.

Într-o postare pe contul personal de Facebook, Pambuccian aduce, în ordine, următoarele elemente:

  • Serviciul de Telcomunicații Speciale nu avea cum să delimiteze mai precis aria în care se afla avionul. Zona respectivă este acoperită de două stații de bază, iar, prin algoritmii de localizare de care dispun, erorile pot ajunnge la 8 km. ”Vina STS-ului nu este una tehnică, ci una procedurală, ceea ce sună mult mai rău. STS avea o locație cât se poate de precisă transmisă de către doctorul Zamfir! De ce nu a folosit-o și cine naiba a scris procedurile din 112? De ce salvamontul nu figurează pe lista celor care trebuie alertați de 112? Dacă l-aș cunoaște pe doctorul Zamfir, l-aș ruga să facă public SMS-ul transmis pentru a clarifica această chestiune. Ceva îmi spune însă că acel SMS nu mai există nicăieri”.
  • ”Când 112 s-a înființat iar eu am cerut să fie organizat ca serviciu civil, marea majoritate de atunci a preferat să fie organizat într-o structură militară. Uite că structurile al naibii de civile ale localnicilor chiar au funcționat spre deosebire de cele super-organizate”.
  • Serviciile care ne pot localiza telefoanele cu mare precizie prin metode intruzive, și o fac probabil cu mult profesionalism, nu au intervenit deloc. Ministerul de Interne are o mare vină: știind că STS nu poate localiza mai precis, de ce nu a utilizat sistemele din dotare (mult mai precise) pentru a delimita aria în care se aflau victimele sau de ce nu a apelat la SRI?
  • ”SRI nu are atribuții în acest domeniu, e adevărat, dar deține și el un sistem precis de localizare. Bine testat, sunt convins de asta. Bănuiesc că nu l-a sesizat nimeni. Dar de ce nu s-a autosesizat și nu l-a folosit? Doar pentru că un asemenea accident nu poate fi calificat ca amenințare la securitatea națională?”
  • ROMATSA – nu a făcut absolut nimic în condițiile în care avea cam toate atribuțiile clare în acest domeniu. O instituție în care salariul minim este 2.000 de euro și unde angajații sunt rude care se promovează reciproc. Telefonul dat la 112 a fost considerat de ei ca încheiere a oricărei responsabilități. ”La banii ăștia îi înțeleg de ce îi deranja semnalul de ajutor emis de avion, pe care îl auzeau în căști de ore întregi și care era deja al unei probleme pasate altora, în condițiile în care prin lege au principala răspundere în ceea ce privește accidentele aviatice. Îi înțeleg de ce nu știau că nu suntem membri COSPAS și au sunat aberant la Moscova. Și îi înțeleg și de ce în noaptea accidentului au sunat la proprietarul avionului cerându-i să oprească semnalul emis de avion, semnal care permitea localizarea goniometrică, pentru că îi deranja.
  • Ministerul Transporturilor a aflat după 4 ani (adică anul trecut) că frecvența de May Day pe care transmitea baliza de la bordul avionului, nu mai e în uz. Nu a făcut nimic timp de un an pentru a rezolva în vreun fel problema asta. Cu alte cuvinte, baliza se adresa, eventual, extratereștrilor care caută semnale radio ale altor civilizații.
  • ISU – un imens spectacol de haos și incompetență. Singurele proceduri pe care ISU le-a aplicat cu consecvență au fost cele de a refuza orice ajutor cerut de către localnicii care chiar se ocupau de salvarea victimelor accidentului. ”Revoltător în raport cu haosul creat de ISU mi se pare refuzul de a răspunde favorabil cererii echipei de salvamontiști de la Cluj care doar vroia să participe la operațiunile de salvare”.

V.B.