Vânzările Dacia, avans de 25% în prima jumătate a anului

Vânzările grupului din afara Europei au scăzut cu 9%, ca urmare a dificultăţilor economice şi financiare din principalele pieţe emergente ale Renault

uzina dacia mioveni

Vânzările globale de autovehicule sub brandul Dacia ale grupului Renault au crescut cu 24,3% în primele şase luni, la peste 263.000 de unităţi, contribuind în proporție semnificativă la avansul de 4,7%, până la 1,37 milioane de maşini, al producătorului auto francez.

Vânzările de autoturisme ale Dacia au crescut cu 22,7%, la peste 245.500 de unităţi, iar cele de autovehicule comerciale uşoare au urcat cu aproape 53%, la peste 17.500 de unităţi, se arată într-un comunicat al grupului francez.

În Europa, vânzările grupului francez au avansat cu 18%, de aproape trei ori mai rapid decât piaţa, la 776.200 de autovehicule.

Livrările au crescut semnificativ aproape în toate ţările europene. Cel mai puternic avans a fost consemnat în Portugalia – de 68%, Marea Britanie – de 65%, Irlanda – 52%, Spania – 35% şi ţările nordice – 37%.

Vânzările grupului din afara Europei au scăzut cu 9%, la aproximativ 589.200 de unităţi, ca urmare a dificultăţilor economice şi financiare din principalele pieţe emergente ale Renault. Producătorul francez notează că, în pofida contextului dificil, a câştigat cotă de piaţă în regiunile Eurasia şi America Latină.

“În prima jumătate din 2014, vânzările sub brand Renault din Europa au crescut, susţinute de modelele Clio şi Captur. Dacia este brandul cu cea mai rapidă creştere din regiune. Astfel, Renault a limitat impactul declinului de pe pieţele emergente şi a menţinut evoluţia pozitivă a grupului”, a declarat vicepreşedintele executiv pentru vânzări şi marketing, Jerome Stoll.

Renault urmează să anunţe rezultate financiare la 29 iulie.

C.C.

NICIUN COMENTARIU