Utilizarea serviciilor de internet banking a progresat cu 6% în 2013, în România

Cel mai mare ritm al creșterii se înregistrează în Austria

it&c

România a înregistrat o creștere de 6% în utilizarea serviciilor de internet banking în ultimii patru ani, câștigând 4 puncte procentuale, din 2010, când creșterea anuală era de doar 2%, potrivit unei cercetări realizate de Erste Group Bank și citate de Agerpres.

Studiul a fost făcut în țările din Europa Centrală și de Est unde grupul austriac are sucursale.

În regiune, Austria a înregistrat o creștere de 55%, în 2013, față de 35% în 2010, Slovacia 45% (28% în 2010), Ungaria 27% (12% în 2010), Cehia 62% (38% în 2010), Croația 17% (13% în 2010).

Potrivit cercetării, la 31 iulie 2014, gradul de utilizare a canalelor digitale era de 18%, dintr-un total de 90% de utilizatori de servicii bancare aflați în relație cu o sucursală bancară.

Dintre clienții băncilor care au folosit sistemele digitale, 14% au utilizat internet bankingul de pe computerul personal sau laptop, 6% de pe smartphone sau tabletă prin browsere dedicate, 8% au accesat serviciile prin internet banking, smartphone sau tabletă, folosind aplicațiile băncii, iar 2% prin email, cu ajutorul consilierilor de clientelă.

Clienții care au ales zona de self-service în sucursale au fost în proporție de 70%, cei care au utilizat numerarul la ghișeu au reprezentat 63%, iar în proporție de 20% au apelat la consilierul personal din sucursală pentru operațiuni.

S.Z.

NICIUN COMENTARIU