Țintele Rompetrol pentru următorii 4 ani: Cote de piață de 25% în România și 12% în Bulgaria

Grupul KMG International are ca obiectiv, în următorii 4 ani, atingerea unei cote de piață de 25% în România și de 12% în Bulgaria, a declarat prim-vicepreşedintele operațional Cătălin Dumitru.

Compania a făcut publice o serie de date despre business-ul din regiune, cu ocazia aniversării a 15 ani de prezență a brandului Rompetrol în Republica Moldova și Bulgaria.

“Pentru perioada următoare ne-am propus să continuăm dezvoltarea activităților și operațiunilor KMG International în regiune, nu doar în Bulgaria și Moldova, ci și în România și Georgia – unde suntem prezenți din 2005. În următorii 4 ani, ne dorim atingerea unei cote de 25% în România și de 12% în Bulgaria, iar până la finele acestui an finalizarea a 6 noi stații și 4 magazine în Moldova”, a spus Dumitru, potrivit unui comunicat de presă.

Principalele date despre operațiunile regionale:

  • Înființate la finele lui 2002, subsidarele Grupului din Moldova și Bulgaria și-au stabilit pentru început crearea unei rețele de distribuție a carburanților produși de rafinăria Petromidia, atât în retail prin dezvoltarea de noi stații Rompetrol, cât și în wholesale prin depozitele din Chișinău și Stara Zagora, dar și din punctele de tranzit – porturile Giurgulești și Ruse.
  • Pe fondul preluării Grupului în 2007 de către compania națională de petrol și gaze din Kazahstan – KazMunayGas, subsidiarele au primit sprijinul necesar pentru o dezvoltare puternică a prezenței în regiune, numărul stațiilor ajungând de la 65 de unități în 2007 la 134 în prezent. Investițiile totale realizate de Grup din 2007 și până în prezent în cele două țări vecine României se ridică la circa 50 milioane USD.
  • În cei 15 ani de activitate, volumul total al carburanților livrați către Moldova și Bulgaria s-a ridicat la peste 4,1 milioane tone, creșterea cea mai semnificativă fiind în ultimii 10 ani – de la 210.000 tone în 2007 la 760.000 tone în 2016 și respectiv, 710.000 tone în primele 10 luni ale acestui an.
  • Cu o cotă de 38%, Grupul a devenit prin subsidiara sa cel mai mare furnizor de produse petroliere în Moldova, fiind în același timp și una dintre cele mai importante companii din sectorul de retail, unde deține o cotă de 22%. Din cele 78 de stații Rompetrol din Republica Moldova, peste jumătate sunt în regiunea capitalei Chișinău.
  • Cu un număr total de 850 de angajați, cele două companii membre Grupului au devenit în 15 ani un pilon de stabilitate și dezvoltare a economiilor locale, contribuția acestora la bugetele de stat din Moldova și Bulgaria ridicându-se la circa 1,63 miliarde USD (87% în perioada 2007-2017).
  • Dezvoltarea subsidiarelor din Moldova și Bulgaria, dar și a celor din România și Georgia, au fost susținute și de programele de investiții derulate la rafinăria Petromidia, care au permis creșterea cantităților de materii prime procesate anual – de la 3,1 milioane tone în 2002 la peste 3,8 milioane tone în 2007 și 5,4 milioane tone în 2016, dar și a calității carburanților obținuți – de la standardul Euro 2 în 2002, Euro 4 în 2007 la Euro 5 în 2009.
  • În perioada 2007-2016, volumul carburanților obținuți de rafinărie s-a majorat cu 32%, până la un nivel de 4,2 milioane tone anul trecut. Pentru 2017, Rompetrol Rafinare şi-a propus să proceseze circa 5,6 milioane tone materie primă și să obțină aproximativ 5,3 milioane tone de produse petroliere, din care circa 83% carburanţi auto (benzine – 1,4 milioane tone, motorine – 2,76 milioane tone, gaz petrolier lichefiat – 241.000 tone).

“Extinderea activităților și operațiunilor Rompetrol în regiunea Mării Negre a reprezentat o evoluție firească și organică a Grupului, o completare a programelor de modernizare și creștere a rafinăriei Petromidia – cea mai mare unitate de profil din România și una dintre cele mai moderne din zonă”, a spus mai afirmat Dumitru.

V.B.

NICIUN COMENTARIU