Ţi-a întârziat avionul? Cum să obţii despăgubiri de sute de euro

Probabil puțini români care zboară cu avionul ştiu că pasagerii au drepturi foarte clare stabilite prin legislaţia europeană şi că pot obţine despăgubiri dacă operatorii aerieni nu îşi respectă angajamentele. În acest scop a fost lansată o platformă online prin intermediul căreia clienții companiilor aeriene își pot revendica drepturile, fără un mare efort.

Potrivit experţilor de la pasagercudrepturi.ro, citați de KeysFin, există situații foarte clare în care companiile aeriene sunt vinovate de cazuri precum întârzieri, anulări sau refuzuri de îmbarcare a pasagerilor, fapte ce conduc la multe ore pierdute în aeroporturi, la decalarea planurilor de vacanţă sau ratarea unor evenimente importante din viata personală sau profesională. 

Dacă vă aflaţi într-o astfel de situaţie, specialiştii vor determina rapid dacă evenimentele neplăcute au fost cauzate de compania aeriană. Apoi, în conformitate cu norme precise din legislația europeană (Directiva 261/2004), ei vor asigura întreg procesul de asistență juridică pentru despăgubiri ce pot ajunge pana la 600 de euro de persoană, în funcție de caz. „La nivel internaţional, în 2014, peste 8 milioane de pasageri au avut dreptul să ceară despăgubiri companiilor aeriene. Dintre aceştia, doar 2% şi-au revendicat acest drept. Este bine de ştiut că timpul nu este pierdut deoarece procesul de despăgubire este retroactiv şi orice situaţie de acest tip petrecută în ultimii 3 ani are potenţial de despăgubire din partea companiilor aeriene”, a declarat Mariana Pavel, specialist în comunicare.

Drepturile pasagerilor, conform Regulamentului European, se aplică pentru toate biletele, indiferent de categorie sau clasa tarifară, cu condiţia ca zborul să fi fost operat de o companie aeriană autorizată la nivel european şi să fi avut plecarea sau sosirea într-un stat membru al Uniunii Europene. 

Potrivit datelor deținute de pasagercudrepturi.ro, în Europa, peste 100.000 de pasageri depun plângeri în fiecare an pentru despăgubiri din partea companiilor aeriene. „Din păcate, procedura care trebuie urmată de pasager este una deosebit de rigidă. Aici intervin experţii noştri care au experienţă în asistență juridică specifică aviației și turismului şi sunt familiarizati cu procedurile stufoase din domeniu. Ei vor ține legătura cu compania aeriană, vor informa fiecare pasager despre statusul de rezolvare al litigiului și vor îndeplini astfel toată logistica de comunicare și de înfățisări până la obținerea efectivă a despăgubirii. Serviciile sunt oferite în schimbul unui procent din despăgubire, reţinut doar atunci când cazul este soluţionat favorabil”, a mai spus Mariana Pavel.

Mai multe informaţii despre drepturile pasagerilor, valoarea compensaţiilor, normativele europene în vigoare, durata rambursarii şi alte detalii le găsiţi pe www.pasagercudrepturi.ro.

Olimpia Diaconiuc

NICIUN COMENTARIU