STUDIU. Câți români preferă produse tradiționale și unde își fac cumpărăturile

Un studiu realizat de Asociației Marilor Rețele Comerciale din România arată că 66% dintre cei care au răspuns la întrebări preferă produse românești, și peste 80% dintre români își fac cumpărăturile la supermarket.

Criteriul principal după care a fost ales locul pentru cumpărături este prețul (75%) dar și calitatea produselor (65%), iar pentru 58% contează mai mult distanța față de casă.

Peste 65% dintre cei care au răpuns se aprovizionează și de la magazinele din cartier, și peste 45%, din piață.

Majoritatea românilor (72,6%) vede în supermarketuri un catalizator pentru economia națională, iar 74,4% consideră că acestea stimulează dezvoltarea orașelor. Potrivit sondajului, 71,5% sunt de părere că supermarketurile comercializează produse mai ieftine decât magazinele mici sau decât piețele iar 84,1% spun că în supermarketuri se găsesc mai multe produse la prețuri reduse, comparativ cu alte magazine. Cei mai mulți respondenți (64,9%) consideră că supermarketurile îi ajută să economisească, în timp ce 22,8% dintre ei cred că îi sărăcesc.

Mulți respondenți (65,9%) cred că produsele alimentare românești sunt mai bune calitativ decât cele străine, 27% sunt de părere că acestea sunt comparabile calitativ, în timp ce doar 4,6% spun că cele românești sunt mai proaste. În același timp, 39,7% dintre români afirmă că produsele alimentare românești sunt la fel de scumpe precum cele străine, iar 28,8% consideră că produsele autohtone sunt chiar mai scumpe.

De remarcat că românii au păreri diferite despre ceea ce înseamnă ‘produs românesc’. Astfel, 36% spun că produs românesc este cel făcut după o rețetă românească, 26,6% spun că orice produs care se fabrică în România, indiferent de originea ingredientelor, de nume și de brand, 21,6% consideră că produsul românesc este cel tradițional, iar pentru 12,9% produsul românesc este cel care are un nume românesc.

NICIUN COMENTARIU