Studiu al UE despre folosirea computerelor în școli: România suferă la capitolul echipării tehnologice

Studiu al UE despre folosirea computerelor în școli: România suferă la capitolul echipării tehnologice

 Studiu al UE despre folosirea computerelor în școli: România suferă la capitolul echipării tehnologice

România face parte din categoria țărilor ai căror elevi duc lipsă de echipamente adecvate pentru a-și dezvolta competențe în zona tehnologiei informației și comunicațiilor (ICT). Aceasta este concluzia unui studiu publicat vineri de Comisia Europeană, prin cabinetul comisarului pentru Agenda Digitală Neelie Kroes.

Studiul arată că elevii și studenții din Europa sunt dornici să deprindă competențe digitale, numărul de computere s-a dublat din 2006, iar majoritatea școlilor sunt acum conectate la Internet, însă gradele de dezvoltare sunt foarte diferite.

Comisia Euopeană consideră că aceste este nevoie de un impuls important pentru dezvoltarea competențelor și sprijinirea profesorilor.

”Competențele și educația ICT trebuie să fie disponibilă pentru toți elevii și profesorii, nu pentru câțiva norocoși. Vrem ca tinerii să fie expuși la ICT încă de la început, iar profesorii care au încredere să-și împartă cunoștințele”, a afirmat Neelie Kroes.

Studiul a fost făcut în 31 de state – cele 27 de membre ale UE + Croația, Islanda, Norvegia și Turcia.

Principalele concluzii ale studiului:

  • La vârsta de 9 ani, numai un elev din nouă învață la o școală cu un nivel înalt de echipare tehnologică (echipamente noi și conectivitate – website, email pentru elevi, posibilitatea pentru studiul online);
  • Nimai jumătate din elevii de 16 ani învață la școli cu nivel înalt de echipare tehnologică;
  • 20% din elevii de liceu nu au folosit niciodată sau aproape niciodată un computer în cursurile de la școală;
  • Diferențele dintre state sunt majore. Suedia, Finlanda și Danemarca au cele mai bune echipamente. Cele mai proaste sunt în Polonia, România, Italia, Grecia, Ungaria, și Slovacia;
  • Laptop-urile, tabletele și netbook-urile înlocuiesc desktop-urile în multe școli;
  • Încrederea și atitudinea pozitivă din partea profesorilor este mai importantă decât nivelul de echipare tehnologică în crearea de competențe și transmiterea de cunoștințe.

Cifre referitoare la România

  • Ratele cele mai mari ale elevilor de clasa a opta care învață în școli fără conexiune la Internet sunt în Turcia (42%), România (32%) și Polonia (30%). Cel mai bines tau Slovenia și Finlanda (câte 1%);
  • Lituania (70%) și România (65%) stau cel mai bine ca proporție a elevilor de toate vârstele instruiți de profesori care, la rândul lor, sunt obligați să participe la training-uri în domeniul ICT. Cele mai slabe rate sunt în Luxemburg, Austria și Italia (sub 13%);
  • În România, aproximativ 30% din elevii de clasa a opta nu au acces acasă la ICT, sau au acces limitat. În Bulgaria, rata este de 25%, iar în Austria 35%. De asemenea, rate slabe sunt în Grecia și Turcia.

Vlad Bârleanu

foto: northamptondiocese.org

NICIUN COMENTARIU