19.4 C
București
vineri, 29 martie 2024 - 11:22
No menu items!

Sondaj: Românii au un potențial antreprenorial peste media europeană

spot_img

Venitul suplimentar îi motivează cel mai mult pe români să își înceapă o afacere

manageri

Românii au o atitudine pozitivă față de antreprenoriat în proporție de 75%, peste media europeană de 73% și în creștere cu 5 puncte procentuale față de anul trecut, potrivit studiului AGER 2014, publicat joi de compania Amway.

Raportul, realizat de compania de cercetări GfK Nuremberg și de Technical University Munchen, oferă informații și date despre atitudinea generală a populației din 38 de state cu privire la antreprenoriat și la independența financiară. România a fost inclusă în studiu pentru a treia oară consecutiv.

Principalele concluzii ale studiului:

  • Atitudinea pozitivă a românilor cu privire la antreprenoriat, în creștere cu 5% în comparație cu anul trecut (75%) și peste media europeană (73%)
  • Pentru români, cel mai important aspect pentru a iniția o afacere este perspectiva unui venit suplimentar (63%), semnificativ mai mare decât media la nivel internațional (34%)
  • 3 din 4 români consideră că antreprenoriatul se poate învăța, în special în școli și licee sau prin programe speciale de sprijin  pentru pornirea unei afaceri
  • Bucureștenii au cel mai ridicat potențial antreprenorial (49%)
  • Moldovenii sunt în fruntea clasamentului la atitudinea pozitivă față de antreprenoriat (85%), fiind urmați de bucureșteni (78%) și ardeleni (75%). Mai puțin entuziasmați față de ideea antreprenoriatului sunt cei care locuiesc în regiunile Muntenia (68%) și Dobrogea (57%)
  • Românii sub 35 de ani doresc să urmeze modele de business tangibile și au nevoie de programe pentru dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale

În medie, 75% dintre respondenți, la nivel global, au o atitudine pozitivă privind antreprenoriatul, în creștere cu 4 puncte procentuale față de anul trecut. 80% din persoanele sub 35 de ani se dovedesc a fi mult mai optimiste față de celelalte grupe de vârstă.

În România, segmentul cuprins între 35 și 49 de ani are un potențial antreprenorial mediu (37%), iar respondenții români cu vârsta peste 50 de ani sunt cel mai puțin dornici să își înceapă propria afacere.

La nivel global, respondenții consideră că cel mai important aspect al antreprenoriatului îl reprezintă stăpânirea abilităților de afaceri (42%), urmat de abilitățile de management, precum și de antreprenoriatul pus în practică (37%).

Motivele principale care duc la alegerea antreprenoriatului sunt: independența față de un angajator și posibilitatea de a fi propriul șef (46%), precum și  posibilitatea de a pune în practică propriile idei (43%).

Amway o companie privată americană, lider mondial în vânzări directe, care a înregistrat anul trecut venituri totale de 11,8 miliarde dolari.

În sondaj, au fost incluși subiecți din Australia, Austria, Belgia, Brazilia, Canada, China, Columbia, Croația, Republica Cehă, Danemarca, Finlanda, Grecia, Ungaria, India, Irlanda, Italia, Japonia, Coreea, Lituania, Mexic, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Rusia, Slovacia, Slovenia, Africa de Sud, Spania, Suedia, Elveția, Turcia, Ucraina și SUA.

Driveri Educarea anteprenorilor