19.4 C
București
vineri, 29 martie 2024 - 11:33
No menu items!

Simularea Evaluării Naționale: Doar o treime dintre elevi au luat medii peste 5

spot_img

Un număr de 50.920 de elevi de clasa a VIII-a reprezentând 30,58% au obținut medii peste 5 la simularea Evaluării Naționale.

Reprezentanții Ministerului Educației au precizat, într-un comunicat de presă, că „la nivel național, 50.920 de elevi (30,58%) au obținut medii peste 5 la simularea probelor din cadrul Evaluării Naționale pentru elevii claselor a VIII-a”. Astfel, procentul notelor peste 5 la simularea Evaluării Naționale susținută de elevii claselor a VIII-a este de 60,54% la proba de Limba și literatura română, iar la Matematică – de 32,60%.

Rata de prezență s-a situat la 90,71%: din totalul celor 187.006 elevi de clasa a VIII-a, 169.632 de elevi au participat la toate probele.

„În ceea ce privește rezultalele pe discipline, se constată că procentul notelor peste 5 a fost de 60,54% (prezență de 90,71%) la proba de Limba și literatura româna, respectiv 32,60% (prezență de 90,20%) la matematică”, se precizează în comunicatul Ministerului Educației.

La proba de Limba și literatura maternă, din 10.170 de elevi prezenți, aproximativ 76% au reușit să obțină note peste 5.

Pe tranșe de medii, se înregistrează următoarea situație statistică: 22.422 de medii între 5 și 5,99, 19.109 medii între 6 și 6,99, 15.985 de medii între 7 și 7,99, 11.989 de medii între 8 și 8,99, 3.850 de medii între 9 și 9,99, respectiv 7 medii de 10.

Statistic, cele mai multe note peste 5 s-au înregistrat în Capitală – 46,29% (rata prezență – 90,10%), urmată de Brăila – 42,42% (rata prezenta – 76,61%) și Cluj – 40,62% (rată prezență – 91,37%).

Cele mai mici note s-au înregistrat în județele Vaslui – 19,32%, Călărași – 21,78% și Botoșani – 21,95%. În aceste județe prezența a fost, în medie, de aproximativ 90%.

Oficialii Ministerului Educației reamintesc că rolul simulărilor, atât la Evaluarea Națională, cât și la Bacalaureat, este unul reglator, în sensul identificării de către elevi, profesori și părinț a nivelului real de pregătire atins până la momentul testelor, pentru ca, mai apoi, să se poată stabili planuri remediale individuale.

Ministerul Educației cere inspectoratelor școlare județene măsuri remediale adecvate, în vederea unei mai bune pregătiri a elevilor din clasa a VIII-a.

Printre aceste măsuri se numără realizarea unei diagnoze clare a situației la nivelul fiecărui județ/ al fiecărei școli; analiza, în cadrul ședințelor cu directorii, a rezultatelor obținute de fiecare scoală, la simularea evaluării naționale; elaborarea de către fiecare scoală a graficului de pregătire a elevilor pentru examenul de evaluare națională și monitorizarea acțiunilor stabilite, de către inspectoratul școlar; analiza rezultatelor în cadrul comisiilor metodice, al cercurilor pedagogice și al consiliilor profesorale; implementarea unui program de pregătire suplimentară, în regim gratuit, în cadrul școlii, după orele de curs.

Alte măsuri se referă la personalizarea traseului de învățare pentru elevii cu probleme deosebite, care au obținut rezultate slabe la simularea evaluării naționale și efectuarea temelor diferențiate pentru asigurarea individualizării învățării.

În plus, Ministerul Educației anunță inspecții școlare de specialitate la nivel național, care se vor desfășura pe toată perioada de dinaintea evaluărilor naționale și vor urmări aplicarea planurilor remediale la nivelul unităților de învățământ. Aceste inspecții vor fi realizate de inspectorii de specialitate din cadrul Ministerului Educației și de cei din inspectoratele școlare.

Pe de altă parte, oficialii ministerului au cerut Institutului de Științe ale Educației (ISE) o analiză riguroasă a rezultatelor obținute la simularea Evaluării Naționale, astfel încât diagnoza rezultată la nivel național să conducă la politici publice destinate îmbunătățirii situației elevilor din învățământul gimnazial.

R.D.