Se înmulțesc fraudele online

 

Din ce în ce mai mulți clienţi se plâng de produsele cumpărate de pe internet. Aceștia sesizează Centrul European al Consumatorilor din România, pentru că au primit cu totul altceva decât au comandat. În topul celor mai reclamate produse comandate pe internet sunt produsele de îngrijire şi electrocasnicele. George, spre exemplu, şi-a comandat, de pe internet, un aparat de făcut masaj. În magazin preţul era mult prea mare pentru buzunarul lui. Mare i-a fost dezamăgirea când a sosit pachetul. „Am crezut că fac o afacere, dar m-am înșelat. Aparatul nu e ceea ce doream, nu face masaj ca lumea și vreau să-l returnez. Sunt curios dacă îl vor primi înapoi și cine plătește taxele de transport.” Şi nu este singurul caz. Cu toate acestea, românii par să nu se înveţe minte. Anul trecut, cumpărăturile online în România au depăşit 158 de milioane de euro, în creştere cu aproape 25% faţă de 2010. Anul acesta din ianurie şi până în septembrie, românii au plătit pentru produse şi servicii achiziţionate online 165,8 milioane de euro, în creştere cu 38% faţă de aceeasi perioada a anului trecut. Cei care îşi păcălesc clienţii riscă amenzi de până la 30.000 de lei. D.M.

 

 

NICIUN COMENTARIU