Scandalul Volkswagen fără efecte în Europa. Vânzările au scăzut cu mai puțin de 1%

Volkswagen a primit primul semnal că va putea gestiona cel mai mare scandal din istoria sa. În luna octombrie, vânzările grupului pe piaţa europeană au scăzut cu doar 0,8%. E drept, pe o piaţă care a crescut cu 2,7 procente. Pierde ceva cotă de piaţă, dar declinul nu e dramatic.

De la 26%, cât avea anul trecut în Europa, Volkswagen a scăzut, la capitolul vânzări, la 25%. Însă, motivul principal al declinului ar putea să nu fie scandalul, pentru că vânzările mărcii Volkswagen au scăzut cu doar 0,4%, în vreme ce alte mărci din grup au mers mai prost.

Seat a livrat cu 11% mai puţine maşini decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, iar Skoda, cu aproape 3% mai puţine.

Mărcile premium ale Volkswagen au mers chiar în sus: Audi a avansat, iar Porsche a crescut spectaculos, cu vânzări cu 13% mai mari.

Totuşi, lovitura dată imaginii germanilor s-ar putea acutiza în lunile viitoare, relatează digi24.ro.

De regulă, decizia de a cumpăra o maşină anume se ia cu câteva săptămâni înainte de achiziţia propriu-zisă, astfel că cei care au cumpărat un Volkswagen la începutul lui octombrie probabil luaseră deja o decizie în acest sens înaintea izbucnirii scandalului. Totuşi, vânzările, bune sau rele, nu sunt singura posibilă problemă financiară a Volkswagen.

Având în vedere că, probabil, vor fi nevoiți să pună mult mai mulți bani deoparte pentru a acoperi cheltuielile de judecată, cred că vor veni vremuri și mai rele pentru Volkswagen”, a spus Michael Hewson, analist de piaţă la CMC Markets.

Răul ar putea fi abia la început. Dar, cu puțin talent managerial, orice dezastru poate fi gestionat. Iar vânzările au evitat o cădere bruscă, pentru că Volkswagen a luat măsuri rapid. Fără să aștepte semnale din piață, a început să scadă prețurile.

Dealerii Volkswagen din Germania, de altfel cea mai mare piață auto a Europei, au oferit reduceri de preț de peste 11%. Acestea au fost mai mari decât în luna anterioară, iar în noiembrie deja se vorbește de reduceri agresive țintite în special către companiile care vor să-și facă flote de Volkswagen-uri. Dacă își joacă corect cărțile, grupul ar putea să se scuture rapid de efectele scandalului.

NICIUN COMENTARIU