Scandalul licențelor de transport. Șeful Autorității Metropolitane de Transport a fost demis

Maxi Taxi_Hotopan

Șeful Autorității Metropolitane de Transport București, Flaviu Hoțopan, a fost schimbat, luni, din funcție, de ministrul transporturilor, Dan Șova. Sursa Zilei a scris că licitația pentru eliberarea licențelor de traseu, pentru 6 ani, a fost suspendată pentru nereguli. Flaviu Hoțopan a declarat pentru Sursa Zilei: „Stați liniștit că nu rămân șomer!”

Întrebat de Sursa Zilei de ce a fost schimbat din funcție, ministrul Dan Șova a spus: „Nu l-am schimbat, l-am dat afară, pentru că am constatat probleme și nereguli la licitațiile Autorității Metropolitane”.

Sursa Zilei a relatat, zilele trecute, că licitația pentru eliberarea licențelor de traseu, pe o period de 6 ani, în favoarea „regilor microbuzelor” care transportă călători în Bucureşti şi în apropierea Capitalei este „un cartof prea fierbinte” pentru fostul directorul AMTB, Flaviu Hoțopan.

Înainte de Paști, în perioada de depunere a dosarelor în vederea atribuirii celor 61 de licențe de transport cu microbuzele, instanța a decis suspendarea programului. Solicitarea a fost judecată la cererea unora dintre reprezentanții unor firme participante, care au invocat că oficialii Autorității Metropolitane de Transport București ar fi întocmit greșit documentația pentru licitația de acordare a licențelor de traseu.

Contestatarii licitației ne-au declarat că reprezentanții Autorității încearcă anularea acestei suspendări obținute în instanță și continuarea procedurilor.

„Transportatorii din București și Ilfov au făcut presiuni pentru a ne retrage plângerile din instanță. Licitația încalcă legislația națională și internațională. Autoritatea Metropolitană de Transport București interzice firmelor care au sediul în alte orașe sau în alte țări să participe la atribuire. Firmele care au autocare dotate cu suspensie punte față sau spate pot participa la licitație. Autobuzele trebuie să aibă suspensie pneumatică pe ambele axe. La capitolul criterii de evaluare, au fost introduse anumite condiții prin care se pot utiliza și autocare Euro 5. În baza unor directive, toate autocarele trebuie să fie Euro 6. Câștigătorii vor fi aleși în funcție de vechimea neîntreruptă a operatorului de transport pentru fiecare an de vechime neîntreruptă pe fiecare traseu sau segment de traseu”, ne-au explicat reprezentații firmelor de transport.

Programul de transport curpinde 61 de trasee. „Fiecare traseu înseamnă între 4.000 și 5.000 de euro/zi evaziune fiscală. Firmele de transport din București pun monopol pe traseele din jurul Capitalei. Sunt microbuze modificate pentru a fi îndeplinite criteriile și condițiile de participare la licitație”, ne-au mai declarat reperezenții firmelor de transport.

Conform calendarului prezentat de AMTB, atribuirea licențelor de traseu ar trebui să aibă loc pe 26 mai 2014. În perioada 27 mai-1 iunie se depun cererile de eliberare a licențelor de traseu.

Contactat de Sursa Zilei, Flaviu Hoțopan a precizat că nu mai este director general al Autorității Metropolitane de Transport București.

Ieri, (luni – n.red.), am fost eliberat din funcție conform unui ordin al ministrului transporturilor, Dan Șova. Nu știu ce supoziții sunt, nu știu ce informații sunt, eu nu am nicio problemă cu nimeni. Eu am respectat legislația și ordinele de ministru aduse la cunoștință. Nu consider că mi se poate imputa ceva

Flaviu Hoțopan
fost director al AMTB

Întrebat dacă va fi numit într-o altă funcție publică, Flaviu Hoțopan a precizat că nu rămâne în Autoritatea Metropolitană de Transport București. Vă dați seama că nu o să rămân nici șomer, a spus Hoțopan.

Ștefan Etveș

NICIUN COMENTARIU