Scădere pe piața auto din România în aprilie. Dacia își continuă creșterea în Europa

Pe ansamblul celor patru luni, piața s-a menținut pe creștere

auto

Piața auto din România a înregistrat o scădere anuală de 5,9% în aprilie, potrivit datelor publicate vineri de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

În aprilie 2014, companiile au declarat vânzări totale de 4.932 de autoturisme, față de 5.242 în aprilie 2013. La patru luni, creșterea pieței este de 10,9%, de la 16.475 la 18.277 de unități.

În statele UE (cu excepția Maltei), în aprilie 2014 s-au vândut 1,09 milioane de autoturisme, în creștere anuală cu 4,6%. Pe ansamblul celor patru luni, s-au vândut  4,33 milioane de unități, în creștere anuală cu 7,4%.

Cele mai mari creșteri la patru luni le-au înregistrat Portugalia (43,7%), Lituania (27,7%) și Irlanda (26,6%). Toate piețele mari au înregistrat creșteri: Germania (2,9%), Franța (3,7%), Italia (5%), Marea Britanie (12,5%) și Spania (16,2%).

Dacia, brand al Grupului Renault, și-a crescut vânzările în aprilie cu 34,6%, de la 24.812 la 33.388 de unități, corespunzător unei cote ddepiață de 3,1%.

La nivelul celor patru luni, Dacia a vândut123.954 de autoturisme în UE, în creștere anuală cu 40,4%, corespunzător unei cote de piață de 2,9%. Dintre acestea, 106.887 de unități au fost vândute în Europa de Vest (UE15).

Clasamentul producătorilor s-a menținut neschimbat: Grupul Volkswagen, PSA Peugeot Citroen, Grupul Renault.

V.B.

NICIUN COMENTARIU