Romprest a „măturat”, în doi ani, 6 milioane de euro de la Metrorex

Cei mai mulți bani au fost încasați de firma lui Florian Walter după ce Aurel Radu a devenit director la Metrorex

Romprest_metrorex_SZ

Compania salubritate Romprest încasează milioane de euro, anual, din serviciile de curățenie în spațiile administrate de companiile aflate în ograda Ministerul Transporturilor.

Patronii Romprest au primit de la Metrorex, în perioada 2012-2014, aproape 6 milioane de euro pentru servicii de curățenie în spaţii publice și tehnice din staţiile de metrou, trenuri de metrou și locuri de remizare a materialului rulant pe magistralele de metrou.

În ultimii 11 ani, salariații de la Romprest s-au ocupat de curățenia în spațiile de la metrou. Miza grevei de la metrou este contractul de salubrizare Metrorex, un acord cadru pe o perioadă de 4 ani cu o valoare estimată la aproximativ 12 milioane de euro, fără TVA”, ne-au declarat surse din Ministerul Transporturilor.

Potrivit oficialilor Metrorex, serviciile de curăţenie în spaţii publice, pe magistralele de metrou, sunt asigurate în prezent în cadrul unui contract încheiat cu Libro Events, pe o perioadă de 3 luni până la finalizarea procedurii de acord-cadru pe 4 ani, „ca urmare a organizării unei proceduri de achiziţie directă, demarate prin publicarea, pe site-ul www.e-licitatie.ro, a anunţului cu nr. 2767/27.02.2014”.

Conform facturilor depuse la compania care funcționează sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Romprest a încasat de la Metrorex, în perioada 1 ianuarie 2012-aprilie 2014, aproximativ 25 milioane de lei. În 2012, Metrorex a decontat facturi pentru curățenie în valoare de aproximativ 10 milioane de lei. Cei mai mulți bani au venit însă la firma Romprest în 2013, după înscăunarea lui Aurel Radu în funcția de director general al companiei Metrotrex – peste 11 milioane de lei. În 2014, doar în primele patru luni ale anului, patronii Romprest au mai primit 3 milioane de lei.

Ștefan Etveș

NICIUN COMENTARIU