12.4 C
București
joi, 25 aprilie 2024 - 4:38
No menu items!

România, în viitoarea piață unică digitală

spot_img

România este o țară de producători în domeniul IT&C, dar, din păcate, nu are acces la piețele majore, a spus, luni, Varujan Pambuccian, membru în cadrul Comisiei parlamentare pentru Tehnologia Informației și Comunicațiilor din Camera Deputaților.

„Marile fabrici de soft lucrează pentru piețe mari externe, dar românilor le lipsește accesul la piețele mari”, a precizat Pambuccian, într-o conferință oraganizată, luni, de reprezentanța Comisiei Europene în România, cu tema „Piața unică digitală în România”.

Potrivit deputatului de la minorități, lipsa suprareglementărilor în sectorul IT&C și existența unei neutralități tehnologice a plasat România pe primele locuri la nivel european și mondial în ceea ce privește raportul ‘preț-calitate’ la serviciul de internet. „Tendința birocrației de oriunde este uniformizarea. Noi am reușit acel loc 1 în Europa și 3 la nivel mondial în ceea ce privește capitolul preț-calitate la serviciul de internet pentru că am avut grijă să nu suprareglementăm și să avem o neutralitate tehnologică de fier”, a spus Pambuccian.

Produsul final realizat aici este vândut de cineva care are acces la piața majoră. Este limpede că mijloacele tradiționale prin care se încearcă facilitarea accesului la piețele majore nu funcționează azi. Mulți români patentează invenții în Statele Unite și nu înțeleg de ce trebuie să se adune patentele în SUA și Japonia, în detrimentul Europei

Varujan Pambuccian

Comisia Europeană și-a stabilit drept prioritate crearea unei piețe digitale unice prin înlăturarea obstacolelor pentru cetățeni și întreprinderi. Pentru a analiza acest obiectiv, strategia privind piața unică digitală este construită pe trei piloni: îmbunătățirea accesului consumatorilor și al întreprinderilor la bunuri și servicii digitale în întreaga Europă, crearea unui mediu propice pentru dezvoltarea rețelelor și a serviciilor digitale și, nu în ultimul rând, valorificarea maximă a potențialului de creștere al economiei digitale.

Obiectivul pieței unice digitale constă în eliminarea barierelor de reglementare și, în cele din urmă, în trecerea de la 28 de piețe naționale la una singură. Conform Comisiei Europene, o piață unică digitală pe deplin funcțională ar putea să contribuie cu 415 miliarde de euro pe an la economia UE și să creeze sute de mii de noi locuri de muncă.

Echipa proiectului pieței unice digitale va pune în practică aceste acțiuni diferite până la sfârșitul anului 2016. Piața unică digitală se va afla pe ordinea de zi a reuniunii Parlamentului European din 25-26 iunie, anul viitor.

Valeriu Motoc