Primul BMW care se parchează singur / FOTO

Noul sedan de lux seria 7 va fi prima mașină de serie din lume, care poate fi parcată fără ca cineva să fie la volan

bmw4

Oficialii BMW spun despre noul sedan de lux seria 7 că va fi prima mașină de serie din lume care poate fi parcată fără ca cineva să fie la volan.

Caracteristile acestea vor face ca acest automobil să aibă cea mai avansată tehnologie din clasa sa, a declarat seful R&D, Klaus Froehlich. “Mașina va avea cu siguranță o poziție de vârf în industrie”, a adăugat acesta, la pre-lansarea modelului, care a avut loc săptămână trecută, în aproapiere de Marseille.

Evenimentul a fost utilizat pentru a demonstra modul în care BMW a realizat Seria 7 – mai ușor, mai dinamic, mai intuitiv și capabil de a face mai multe lucruri cu o interacțiune mai limitată din partea șoferului, inclusiv parcarea de la distanță cu ajutorul unei telecomenzi.

Este de așteptat ca mașina să fie pusă în vânzare în octombrie, după debutul la Salonul Auto de la Frankfurt, care va avea loc în septembrie, au declarat surse din interiorul companiei.

BMW seria 7 va fi lansat simultan în Europa, în SUA și în China. “China și SUA reprezintă între 60 si 70 la sută din vânzarile globale ale actualei Seria 7, iar cele mai multe dintre aceste vânzări sunt reprezentate de versiunea cu ampatament lung a mașinii”, a explicat constructorul.

Demonstrat în stadiu experimental şi de alţi producători, precum Volvo şi Audi, sistemul dezvoltat de BMW îmbunătăţeşte funcţia de parcare automată prezentă deja pe modelul electric BMW i3, permiţând ghidarea autovehiculului din exterior cu ajutorul cheii de contact transformată în telecomandă wireless, prevăzută cu ecran touch.

Parcarea automată

Reprezentanții BMW spun că seria 7 poate fi parcat la distanță, fără ca cineva să fie la volan. Folosind o nouă cheie, șoferul poate manevra seria 7 într-un spațiu sau dintr-un spațiu de parcare sau garaj. BMW spune că principalul avantaj este faptul că, astfel, a devenit posibilă parcarea în spații extrem de strâmte.

Mașina folosește senzori pentru a efectua reglajele de direcție mici, de 10 până la 15 de grade, și, de asemenea poate frâna singură. Mașina poate finaliza o manevră de auto-parcare, la o distanță de până la 2 metri de locul dorit. Cu toate acestea, șoferul și cheia trebuie să rămână lângă mașină până când manevra este finalizată.

Reprezentanții BMW au precizat că sistemul va debuta imediat după ce seria 7 va ajunge pe piață, dar constructorul a refuzat să fie mai specific. BMW poartă încă discuții cu autoritățile de reglementare din unele țări, deoarece se dorește ca sistemul să fie omologat în toată lumea.

O altă dotare “împrumutată” de la telefoane inteligente este sistemul de control prin gesturi, care permite preluarea şi respingerea apelurilor, respectiv schimbarea melodiilor şi ajustarea volumului sonor prin simpla trecere a palmei deasupra consolei de bord. Ecranul prevăzut cu interfaţă touch acceptă interacţiune folosind unul sau două degete simultan, accesând navigatorul de bord şi funcţii avansate cum ar fi alerte la părăsirea benzii de rulare, asistenţă la controlul direcţiei şi alte sisteme de siguranţă. Toate acestea vor putea fi controlate şi prin gesturi, definind comenzi personalizate pentru funcţiile des accesate. Noul Seria 7 va dispune de un sistem de încărcare wireless al telefoanelor mobile, de un iDrive redesenat şi de o listă lungă de sisteme de asistenţă şi de siguranţă. Nu lipsesc nici farurile cu laser şi sistemul audio high-end Bang&Olufsen.

BMW a redus greutatea din noua serie 7 cu 130 kg. Constructorul a reușit reducerea greutății printr-o utilizare extensivă a fibrei de carbon în celula de pasageri, folosind tehnici derivate din construcția masinilor electrice i3 și i8. Fibra de carbon este utilizată în structura acoperișului, iar materialul este combinat cu oțeluri de înaltă rezistență în stâlpul B. Reprezentanții BMW spun că seria 7 este prima mașină care va utiliza fibra de carbon fabricată industrial în construcția sa. Un alt mod în care BMW a făcut mașina mai ușoară – prin fabricarea ușilor și acoperișului din aluminiu. Constructorul a refuzat să furnizeze o defalcare a cât de mult din fiecare material se folosește în vehicul.

Cu numele de cod G11, noua limuzină germană va exista și în varianta plug-in hybrid (hibrid cu încărcarea bateriilor de la priza de 220V).

Puterea motoarelor de linie va crește cu câțiva zeci de cai. De exemplu, motorul lui 328i (2 litri, turbo) va scoate 260 de cai în loc de 245. Și versiunea 750 (caroserie scurtă sau lungă) va avea tot motorul V8 de 4.4 litri, dar va dezvolta 10 cai în plus (460).

Probabil că lansarea oficială va avea loc în cadrul salonului auto de la Geneva.

G.C.

NICIUN COMENTARIU