Premieră în transportul feroviar din România: Alstom a pus în funcțiune la Arad un centru modern de control al traficului

Alstom a anunțat că a finalizat și pus în funcțiune centrul modern de control al traficului feroviar „Iconis” la Arad, pentru Compania Națională  de  Căi  Ferate (CFR), în cadrul celui mai reprezentativ proiect de modernizare feroviară executat în România până în prezent.

”Acest centru de control al traficului de ultimă generație devine astăzi operațional, făcând din stația Arad una dintre cele mai mari și mai performante stații feroviare din sud-estul Europei. Cu peste 140 de macazuri, Arad este un centru feroviar foarte important pe culoarul Rin-Dunăre (Coridorul IV pan-european)”, potrivit unui comunicat al companiei.

în martie 2012, consorțiul format din cinci companii și coordonat de Alstom a început reabilitarea completă a tronsonului Frontieră – Curtici – Arad  – Km 614, cu o lungime de 41,185 km de linie dublă de cale ferată. Contractul a inclus lucrări complexe de reabilitare a infrastructurii și suprastructurii feroviare, lucrări de instalații de electrificare, semnalizări și telecomunicații, inclusiv GSM-R, precum și construcții civile. Compania Alstom a fost direct responsabilă de proiectarea și implementarea tuturor lucrărilor legate de: centrul de control al traficului, sistemul european de semnalizare feroviară ERTMS Nivelul 2, centralizarea electronică, sistemele de informare a pasagerilor și modernizarea sistemului de electrificare a căii ferate prin substații de tracțiune electrică.

”Un al doilea astfel de centru se află în prezent în construcție la Simeria, urmând ca aceste două centre, împreună, să poată gestiona traficul feroviar de la granița cu Ungaria și până la Sighișoara, respectiv peste 350 de km de cale ferată dublă, cu peste 30 de stații”, a declarat Gabriel Stanciu, director general Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.

Centrul de control Iconis instalat la Arad integrează două soluții Alstom: sistemul de management al traficului (TMS) și sistemul integrat de diagnozăși suport (IDSS).

Managementul rutelor trenurilor se face acum automatizat, iar capacitatea traficului crește cu cel puțin 25%.

Compania Alstom este prezentă în România de peste 20 de ani și are în prezent circa 500 de angajați permanenți. Compania are în derulare șase proiecte de reabilitare a infrastructurii feroviare, în diverse faze de implementare, precum și mentenanța trenurilor metroului bucureștean.

V.B.

NICIUN COMENTARIU