ORA DE SPORT: Cât de eficient este STRETCHING-ul în lupta cu kilogramele FOTO GALERIE

Acest tip de antrenament poate fi perceput și ca o formă de relaxare

images principala

Stretching-ul este o metodă de exersare a mobilității mușchilor corpului, simplu și eficient, fără riscul unor accidentări. Cu alte cuvinte, este o tehnică de izolare și întindere a grupelor musculare într-un mod individual.

Există exerciții pentru fiecare grupă musculară în parte, ce pot fi executate fie în sala de sport, fie acasă sau la birou în funcție de complexitate.  Pot fi executate asistat, caz în care se aleg exerciții mai dificile, iar mișcarea este coordonată de către partener, dar și individual dacă se învață câteva elemente de bază.

Acest tip de antrenament poate fi perceput și ca o formă de relaxare. Este o modalitate de a ne dezmorți după câteva ore petrecute fie la birou, în fața calculatorului, fie în mașină, fie acasă, pe canapea în fața televizorului. Nu este solicitant, și nici nu presupune o bună condiție fizică în prealabil.

Deși atunci când vine vorba de sport ne gândim la antrenamente care să îmbunătățească  rezistența fizică și forța, nu trebuie să neglijăm flexibilitatea corpului, care ne ajută să avem libertate și ușurință în mișcare.

Cum se execută stretching-ul? Trebuie început cu efectuarea unor exerciții ușoare. Dacă ești la birou, poți încerca câteva mișcări de întindere elementare, pe care le găsești în galeria de mai jos. De altfel, acestea sunt cele mai usoare exerciții și pot fi executate oriunde.

Dar un adevărat antrenament de stretching începe printr-o încălzire în prealabil prin exerciții de aerobic sau jogging. Este recomandat tuturor celor care fac antrenamente la sală sau aleargă în parc la finalul sesiunii, pentru a crește tonusul muscular, dar și pentru alungirea și întărirea fibrei musculare. Este bine de știut faptul că, în urma unui antrenament de forță cu greutăți mari, fibra musculară are tendința de a se strânge. Ca urmare, prin exerciții de stretching, fibra musculară se întinde și revine la forma inițială, păstrându-și suplețea și aspectul tonifiat.

Stretching-ul trebuie executat lent, fără grabă, concentrându-ne pe grupa musculară care urmează a fi întinsă. Odată obținută poziția ideală, aceasta se menține timp de 10-30 secunde sub o tensiune ușoară, fără să se atingă pragul durerii, exercițiul fiind urmat de o relaxare totală a regiunii respective.

Dacă simțiți durere în momentul executării, relaxați ușor zona, menținând mușchiul întins. Este important de știut că în timpul executării unui exercițiu de stretchcing, tensiunea trebuie să se simtă doar la nivelul grupei lucrate, restul corpului se menține într-o stare de relaxare. Se întinde mușchiul până la o limită suportabilă, se menține poziția câteva secunde până în momentul în care simțiți că puteți întinde mai mult fără să simțiți durere.

O importanță deosebită are și respirația în timpul executării exercițiilor, pentru că îmbunătățește eficiența  acestora. Trebuie găsită o corelație între frecvența respirațiilor și intensitatea exercițiilor în timpul efectuării lor.

Printre beneficiile destul de numeroase ale stretching-ului, amintesc doar câteva mai importante cum ar fi:

  • îmbunătățeste flexibilitatea articulațiilor;
  • reduce stresul;
  • diminuează apariția cârceilor;
  • poziția corectă a corpului;
  • stimulează circulația limfatică, ducând la eliminarea toxinelor din organism;
  • îmbunătățește respirația mărind capacitatea pulmonară;
  • stimulează circulația sangvină

…si lista poate continua.

Ca o concluzie, se poate spune că stretching-ul nu contribuie neapărat la arderea grăsimilor și la pierderea în greutate (se ard aproximativ 70-80 calorii/oră), dar este foarte eficient în menținerea mobilității și în relaxare fie după un antrenament, fie după o perioadă de sedentarism și îl recomand cel puțin de trei ori pe săptămână, indiferent de vârstă sau de condiție fizică. Nu uitați să fiți always fit and ready for fitness!

 R.M.

NICIUN COMENTARIU