Orașele în care vor fi înființate cele 8 direcții regionale ale ANAF și sediile structurilor regionale antifraudă

Orașele în care vor fi înființate cele 8 direcții regionale ale ANAF și sediile structurilor regionale antifraudă

Orașele în care vor fi înființate cele 8 direcții regionale ale ANAF și sediile structurilor regionale antifraudă

Guvernul a agreat, miercuri, care vor fi orașele în care își vor avea sediul direcțiile generale regionale ale finanțelor publice și cele unde se vor înființa sediile structurilor regionale antifraudă. Astfel, orașele în care își vor avea sediul direcțiile generale regionale ale finanțelor publice sunt: Iași, Galați, Ploiești, Craiova, Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov și București.

”Stabilirea sediilor regionale s-a realizat pe baza deciziei Guvernului României. Propunerile au fost în favoarea municipiilor cu pondere economică semnificativă și în care nivelul realizat al veniturilor bugetare și numărul de contribuabili sunt ridicate, cu luarea în considerare și a criteriului geografic”, a transmis Ministerul Finanțelor Publice (MFP).

De asemenea, Finanțele spun că sediile structurilor regionale antifraudă au fost stabilite în localități din zone care prezintã riscuri ridicate de evaziune fiscală sau în zone limitrofe frontierelor, respectiv: Suceava, Constanța, Alexandria, Târgu-Jiu, Deva, Oradea, Sibiu, București.

”Din punct de vedere organizatoric, este important de menționat faptul că structura de administrare fiscală, existentă la nivel județean, nu se modifică substanțial, întrucât administrația finanțelor publice aflată în municipiul reședință de județ va prelua o mare parte din atribuțiile vechii direcții generale a finanțelor publice județene. Mai mult, deplasarea competențelor către nivelul regional nu este însoțită de delocalizarea în totalitate a personalului”, precizează Finanțele.

Totodată, Guvernul a aprobat ca procesul de reorganizare a ANAF să se desfășoare în limita numărului de posturi ocupate în prezent.

Atribuțiile direcțiilor generale regionale vor fi de coordonare a administrațiilor fiscale județene, preluând doar funcțiile suport necesare desfășurării activității administrațiilor fiscale județene, acestea din urmă desfășurându-și activitatea în aceleași locații, relația cu contribuabilii rămânând neschimbată.

Restructurarea ANAF reprezintã o precondiție pentru implementarea „Proiectului de modernizare a administrației fiscale”, proiect pentru care s-a semnat un acord de împrumut cu Banca Mondială în valoare de 70 de milioane de euro, în 8 mai 2013.

Cosmina Croitoru

1 COMENTARIU

Comments are closed.