OMV Petrom raportează un profit net anual de 2,1 mld. lei. Dividendele statului sunt de 433,7 mil. lei

Cele mai puternice companii din România și locul lor în regiune. Companiile energetice, în top

Contribuția totală la bugetele statului a fost de 10,9 mld. lei

omv petrom

Compania petrolieră OMV Petrom a anunțat joi un profit net pentru 2014 de 2,103 miliarde de lei , în scădere anuală cu 56%, în special din cauza scăderii vânzărilor și a prețurilor mai mici la țiței.

La această valoare, dividendele statului român, care deține 20,6% din acțiuni, se cifrează la 433,72 milioane de lei, sumă care rezultă din înmulțirea profitului per acțiune (0,0371 lei) cu numărul de acțiuni deținut de stat la BVB.

Vânzările totale s-au cifrat la 21,54 mld. lei, în scădere cu 11%, iar numărul de angajați la sfârșitul anului era de 16.948, în scădere anuală cu 14%.

Mariana Gheorghe, CEO al OMV Petrom, a declarat că planurile de investiții pentru 2015 vor fi reduse cu 20-35%, din cauza mediului internațional volatil – prețul barilului – și al unei mențineri probabile a condițiilor de piața deteriorate.

”În 2015, ne așteptăm ca discuțiile publice referitoare la mediul fiscal și de reglementare să continue, așa cum a fost anunțat de către autorități, și vizăm obținerea unui cadru stabil, predictibil și favorabil investițiilor, o condiție-cheie pentru investițiile viitoare”, a afirmat Mariana Gheorghe.

 Alte date relevante din raportul financiar:

  • Contribuțiile totale la bugetul de stat în 2014 au fost de 10,92 mld. lei, sumă care cuprinde accize, TVA, impozit pe profit, redevențe, taxe speciale, impozite și contribuții pe salarii și dividende.
  • Costurile de producție ale Grupului exprimate în USD/bep au fost de 17,27 USD/bep cu 12% mai mari comparativ cu nivelul din 2013. Costurile de producție în România exprimate în USD/bep au fost de 16,84 USD/bep, cu 13% mai mari comparativ cu 2013, iar cele exprimate in RON/bep au crescut cu 13% la 56,32 RON/bep, în principal din cauza impozitului pe construcții introdus în 2014 și a costurilor mai mari cu personalul.
  •  Investițiile totale s-au ridicat la 6,2 mld. lei, în creștere cu 18%. Investițiile de explorare au atins valoarea de 1,22 mld. lei, reflectând, în cea mai mare parte, investițiile în activităților de foraj din Marea Neagră pentru sondele Domino-2 și Pelican South-1.
  •  Producția de țiței, gaze și condensat la nivel de Grup a fost de 65,82 mil. bep, cu 1% mai mică față de nivelul din 2013, ca urmare a scăderii producției în Kazahstan. În România, producția totală de țiței, gaze și condensat a atins nivelul de 62,57 mil. bep, în ușoară creștere comparativ cu anul precedent.
  • La data de 31 decembrie 2014, volumul total de rezerve dovedite de țiței și gaze din portofoliul Grupului OMV Petrom era de 690 mil. bep (din care 671 mil bep în România), iar rezervele dovedite și probabile de țiței și gaze înregistrau valoarea de 977 mil. bep (din care 930 mil. bep în România).
  • Pentru 2014, rata de înlocuire a rezervelor la nivel de Grup a fost de 42% (2013: 31%), valoarea înregistrata în România fiind de 42% (2013: 32%).
  •  La sfârșitul T4 2014, numărul de stații de distribuție ale Grupului era de 780, cu 5 unități mai puțin comparativ cu T4 2013, în principal ca urmare a optimizării rețelei de distribuție în Bulgaria, începută la jumătatea anului 2014.
  • Grupul estimează un preț mediu al țițeiului Brent pentru 2015 de 50-60 USD/baril.
  • Grupul anticipează o posibilă influență negativă asupra rezultatele financiare și operaționale, din cauza schimbărilor continue de pe piața de gaze și electricitate. În 2015, cererea de gaze din România nu se va redresa, ceea ce va conduce la creșterea concurenței și la o presiune suplimentară asupra marjelor.
  • Programul actual de investiții este estimat în intervalul 0,8-1,1 mld. euro pentru 2015, din care aproximativ 85% va fi dedicat proiectelor din explorare-producție (E&P).
  • Vânzările consolidate în 2014 au scăzut cu 11% comparativ cu 2013, la 21.541 mil. lei, în principal din cauza vânzărilor mai mici de țiței și produse petroliere, care au contrabalansat vânzările crescute de gaze naturale. Vânzările din segmentul rafinare-marketing (R&M) au reprezentat 77% din totalul vânzărilor consolidate, cele din sectorul gaze-energie (G&E) au reprezentat 19%, iar cele din E&P – 4%.
  •  Volumul total al vânzarilor din marketing ale Grupului a scăzut cu 7% comparativ cu 2013, fiind afectat de creșterea taxelor la combustibili în România și de concurența crescută. Vânzările cu amanuntul ale Grupului au scăzut cu 4%, în timp ce vânzările comerciale au scăzut cu 11%, tendința de scădere reflectându-se la toate produsele petroliere, cu excepția benzinei și kerosenului.

V.B.

NICIUN COMENTARIU