MEN şi sindicatele din învăţământ au semnat un acord privind situaţia cadrelor didactice

MEN şi sindicatele din învăţământ au semnat un acord privind situaţia cadrelor didactice

MEN şi sindicatele din învăţământ au semnat un acord privind situaţia cadrelor didactice

Reprezentanţii Ministerului Educaţiei Naţionale şi sindicatele din învăţământ au semnat luni un acord care prevede clarificarea situaţiei cadrelor didactice care ocupă funcţiile de educator/educatoare, învăţător/învăţătoare.

Potrivit acordului, prin care se agreează o serie de măsuri şi direcţii de acţiune commune, demersurile pentru menţinerea funcţiilor didactice de educator şi învăţător în Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011 urmând să fie făcute în sesiunea parlamentară în curs, pentru cei care se află deja în sistem, fără alte condiţionări.

Totodată, se va solicita Parlamentului revizuirea art. 248 al Legii Educaţiei Naţionale, astfel încât să se reglementeze situaţia tuturor cadrelor didactice aflate sub incidenţa prevederilor acestui articol şi să se prelungească termenele prevăzute în Metodologia privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite de cadrele didactice care ocupă funcţiile de educatori, institutori, învăţători, antrenor, maistru-instructor, profesor-antrenor, profesor pentru învăţământ primar.

 De asemenea, Ministerul Educaţiei şi federaţiile sindicale vor identifica mecanisme şi soluţii de formare iniţială şi de dezvoltare profesională, care să sprijine pe cei ce doresc să-şi completeze studiile în învăţământul superior şi vor iniţia proiecte care pot fi finanţate din fonduri europene.

În acord se mai precizează că Ministerul Educaţiei şi federaţiile sindicale au constatat că în Legea Educaţiei Naţionale sunt norme “contradictorii, inaplicabile, discriminatorii şi prevederi care creează o perturbare majoră a sistemului educaţional”.

În acest context, semnatarii acordului se angajează să conlucreze în demersurile de modificare a Legii Educaţiei Naţionale în Parlament, astfel încât “norma legislativă să fie predictibilă şi să creeze auspiciile pentru ca sistemul de învăţământ să revină la o stare de normalitate”.

C.I.

NICIUN COMENTARIU