18.9 C
București
joi, 28 martie 2024 - 13:49
No menu items!

Jurnaliști francezi: Dacia a salvat Renault de la un an 2013 negativ pe piața auto

spot_img

uzina dacia

Renault a putut să aibă un an 2013 pozitiv pe piaţa europeană grație mărcii Dacia, scriu jurnaliştii publicaţiei franceze La Tribune. Grupul francez Renault a anunțat o creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi de 4% pe piaţa europeană, dar jurnaliştii francezi spun că acest rezultat nu ar fi fost atins în lipsa performanţelor mărcii româneşti Dacia.

Chiar și cu lansarea noului Clio IV şi a apariţiei crossover-ului Captur, primul din istoria mărcii franceze, (după SUV-ul clasic Koleos, care s-a dovedit un eşec) Renault a înregistrat o scădere de 1,5%, dacă nu se iau în calcul rezultatele mărcii româneşti.

În schimb, înmatriculările Dacia, care a beneficiat anul trecut de reînnoirea gamei Logan şi Sandero şi de un nou facelift pentru Duster (cel mai vândut model al alianţei Renault-Nissan), au crescut cu 22,8%. Cu această cifră, Dacia este pe primul loc în Europa la creşterea înmatriculărilor în Europa.

În UE, Dacia a avândut în 2013 289.000 de automobile noi, marca românească deţinută de grupul Renault ajungând în luna decembrie la o cotă de piaţă de 3,2%, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Pe ansamblul anului trecut, Dacia a avut o cotă de piaţă de 2,4% în UE, faţă de 1,9% în 2012.

Rezultatele Dacia au permis grupului Renault să ocupe în 2013 cea de-a treia poziţie în topul producătorilor auto din Europa, cu 1,076 milioane autoturisme. Pe ansamblul anului 2013, vânzările de autoturisme au scăzut cu 1,7%, până la 11,85 milioane de autovehicule. Este vorba de cel mai slab an pentru piața auto europeană din 2003, de când ACEA a început să colecteze date.

Rezultatul negativ a fost totuşi atenuat de evoluţia bună a pieţei din ultimele luni, mai ales din decembrie, când piaţa a crescut cu 13,3%, cel mai mare avans lunar din ultimii patru ani. Creşterea din decembrie a fost generată, în principal, de reducerile de preţ practicate de mai mulţi producători, precum Renault, Ford şi PSA Peugeot Citroen, iar revenirea pieţei ar trebui să continue în 2014.

C.C.