13.1 C
București
joi, 28 martie 2024 - 23:18
No menu items!

JETRO vrea să atragă companiile de IT din Cluj pe piața din Japonia

spot_img

Organizația Japoneză pentru Comerț Exterior – JETRO va prezenta companiilor românești din IT oportunitățile de extindere pe piața niponă, într-un seminar care va avea loc pe 1 iulie, la Cluj, cea mai dinamică zonă de dezvoltare în acest domeniu.

Seminarul ”Punctul dumneavoastră de intrare pe piaţa IT din Japonia” este organizat de JETRO București, în colaborare cu Ambasada Japoniei în România, Ministerul Economiei, Comerţului şi Industriei din Japonia şi cu sprijinul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca, Camerei de Comerţ şi Industrie Cluj, Clusterului Cluj IT şi Clusterului iTech Transilvania. Evenimentul va avea loc la Hotel Opera Plaza din Cluj-Napoca, strada General Traian Moşoiu 10-12, de la orele 15.30.

”Clujul este cel mai dinamic centru de dezvoltare a industriei IT din România, în contextul în care are o infrastructură foarte bună de fibră optică, aeroport internațional, facultăți de profil cu 800 de absolvenți anual și cea mai mare proporție de studenți la mia de locuitori. Obiectivul nostru este să le prezentăm companiilor românești din industria IT informaţii cu privire la practicile de afaceri japoneze, în vederea extinderii pe piața niponă. În cadrul acestui seminar, vom prezenta informații cu privire la situaţia actuală a economiei Japoniei, programele guvernamentale în curs de desfășurare şi sprijinul pe care JETRO îl oferă investitorilor străini. Avem convingerea că acest seminar ar putea reprezenta o bună oportunitate pentru companiile românești care doresc sa intre pe piaţa IT din Japonia”, a afirmat Keisuke Mizuno (foto), director general JETRO Bucureşti.

Tema seminarului va fi industria tehnologiei informației, însă sunt așteptați și investitori din alte domenii, precum auto sau echipamente industriale.

JETRO (Japan External Trade Organization) este o organizație guvernamentală japoneză înființată în 1958, care are ca obiect de activitate promovarea comerțului și investițiilor reciproce dintre Japonia și restul lumii. Scopul inițial al activității JETRO a fost de a promova exporturile companiilor japoneze în străinătate, dar, în secolul al 21-lea, activitatea s-a concentrat în special pe atragerea de investiții străine în Japonia și pe sprijinirea firmelor mici și mijlocii din Japonia, în vederea maximizării potențialului lor de export la nivel mondial.

Alături de Guvernul Japoniei, care implementează o serie de reforme ce vizează creșterea atractivității pentru investitorii străini, JETRO se implică activ în atragerea investiţiilor străine în Japonia, sub sloganul ”Vorbeşte cu JETRO în primul rând”.

Strategia JETRO de atragere a investițiilor se bazează în principal pe cinci categorii de elemente:

  1. Revenirea economică din ultimii ani a Japoniei, în contextul injecției de lichidități, dereglementării și reformei politicii fiscale.
  2. Gradul de sofisticare al pieței Japoniei și anvergura economiei – a treia ca mărime din lume.
  3. Investițiile din domeniul cercetării și dezvoltării. Japonia este pe primul loc în grupul statelor dezvoltate G8 din punctul de vedere al finanțărilor R&D ca proporție din PIB și ca număr de cercetători raportat la numărul de locuitori.
  4. Cea mai bună infrastructură socială, de mediu și de transport din lume, potrivit clasamentelor Forumului Economic Mondial.
  5. Stabilitatea socială, rata mică de infracționalitate și cea mai mare speranță de viață.

T.S.