Inspector de română, repetent la Lingvistică

Inspectorul şcolar de română al judeţului Dâmboviţa a avut rezultate slabe în facultate, rămânând chiar repetent. Asta nu-l împiedică însă să evalueze profesori cu rezultate deosebite la catedră.

Inspectorii şcolari de specialitate ar trebui să fie selectaţi dintre cei mai buni profesori, deoarece rolul acestora este de a-i supraveghea pe dascăli, de a-i pune în temă cu cele mai moderne tehnici de predare, de a-i evalua şi, în principal, de a se asigura că elevii au acces la un program educativ de calitate. Interesele politicului în şcoli transformă însă aceste lucruri în pură teorie.

Un exemplu elocvent este dat în judeţul Dâmboviţa, unde profesorii de Limba şi literatura română, mulţi cu rezultate notabile alături de elevi, sunt coordonaţi şi evaluaţi de un inspector care a rămas repetent în facultate. Inspectorul de Limba şi literatura română al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Dâmboviţa, Tatiana Ghiţă, a rămas repetentă la Facultatea de Litere a Universităţii din Iaşi. Interesant este că actualul inspector şcolar a repetat un an în facultate tocmai pentru că nu a reuşit să obţină o notă de trecere (nota cinci) la Lingvistică. Cu toate acestea, inspectorul şcolar general al judeţului Dâmboviţa, Luminiţa Preda, a considerat că Tatiana Ghiţă este suficient de bine pregătită pentru ai evalua pe dascălii dâmboviţeni.

Tatiana Ghiţă ocupă funcţia de inspector de Limba şi literatura română din luna mai, însă nici până în acest an nu a fost lipsită de contacte şi contracte politice. Până să “aterizeze” în ISJ, Tatiana Ghiţă a mai ocupat fotoliul de director al Colegiului Naţional “Constantin Cantacuzino” Târgovişte, unul dintre cele mai bune licee din judeţul Dâmboviţa.

Tatiana Ghiţă s-a arătat în dese rânduri, la dezbateri publice sau prin publicaţiile locale, un susţinător al politicilor actualului ministru al Educaţiei, Ecaterina Andronescu. Tatiana Ghiţă a declarat în repetate rânduri că introducerea bacalaureatului profesional va aduce o creştere a interesului pentru învăţătură din partea elevilor.

Cu toate acestea, inspectorul nu este scutit de ironiile colegilor profesori, care i-au amintit în dese rânduri că profesorii refuzau să o promoveze, în timpul facultăţii, din cauza lipsei de cunoştinţe.(Liviu Moşoiu)

NICIUN COMENTARIU