Goodyear și Sumitomo Rubber Industries renunță la alianța lor globală

goodyear

Goodyear Tire & Rubber Co. a anunțat că a ajuns la un acord cu Sumitomo Rubber Industries, Ltd. (SRI), pentru a dizolva alianța globală dintre cele două companii, potrivit unui comunicat de presă.

Goodyear și SRI au format o alianță la nivel global în 1999. Această alianță a constat în principal în patru companii operaţionale de tip asociere (joint-venture), câte una în America de Nord și Europa, și două în Japonia.

“După ce, în ultimii 16 ani, am obţinut beneficii din această alianță, Goodyear este acum bine poziționat pentru a putea să urmeze o strategie pe cont propriu,” a afirmat Richard Kramer, CEO al Goodyear.

Finlizarea acordului va soluționa și dosarul de arbitraj deschis în ianuarie 2014, cele două companii având posibilitatea să evite costurile suplimentare și nesiguranța rezultate dintr-un proces de arbitraj.
SRI (în prezent cu o cotă de 25 de procente) va achiziţiona cota de 75 de procente pe care Goodyear le deține în Goodyear Dunlop Tires North America, Ltd. (GDTNA), care produce și vinde în principal anvelope marca Dunlop în America de Nord, precum și proprietatea totală asupra unității de producție pe care aceastăasociere o deține în Tonawanda, N.Y.

  • Goodyear își va păstra dreptul exclusiv de a vinde anvelope marca Dunlop atât pe segmentul de consum cât și pe segmentul comercial pe piețele de înlocuire din Statele Unite, Canada și Mexic, precum și către producători de vehicule din afara Japoniei,în aceste țări.
  • În plus față de dobândirea proprietății depline asupra afacerii cu anvelope pentrumotociclete marca Dunlop în Amercia de Nord, SRI va avea dreptul să vândă anvelope marca Dunlop către producători devehicule din Japonia, în Statele Unite, Canada și Mexic.

Asocierea la nivel european

  • Goodyear (în prezent cu o cotă de 75 de procente) va achiziționa cele 25 de procente pe care le deține SRI în cadrul Goodyear Dunlop Tires Europe B.V. (GDTE).
  • Goodyear își va păstra drepturile exclusive de a vinde anvelope marca Dunlop atât pe segmentul de înlocuire cât și pe cel de echipamente originale, pe piețele de consum, pe cele comerciale, pentru motociclete și pentru curse din țările europene unde actuala asocieredeservește deja exclusiv piața.
  • SRI va obține drepturi exclusive de a vinde anvelope marca Dunlop în anumite țări unde nu avea anterior exclusivitate în cadrul alianței globale, incluzând Rusia, Turcia și anumite țări din Africa.

Asocierile din Japonia

  • Goodyear (în prezent cu o cotă de 25 de procente) va achiziționa cele 75 de procente pe care le deține SRI în cadrul Nippon Goodyear Ltd., care deservește piața de înlocuire din Japonia cu anvelope marca Goodyear.
  • SRI (în prezent cu o cotă de 75 de procente) va achiziționa cota de 25 de procente pe care Goodyear le deține în cadrul Dunlop Goodyear Tires Ltd., care deservește piața pentru echipamente originale din Japonia cu anvelope mărcile Goodyear și Dunlop.
  • Goodyear își va recâștiga drepturile exclusive de a livra anvelope marca Goodyear pe piețele de înlocuire și de echipamente originale japoneze.
  • SRI va continua să aibă drepturi exclusive de a vinde anvelope marca Dunlop pe piețele de înlocuire și echipamente originale japoneze.

 Condițiile financiare

Goodyear va plăti către SRI 271 milioane de dolari până la finalizarea tranzacției, care este de așteptat să se întâmple în trimestrul al patrulea al anului 2015. Goodyear va plăti și o datorie existentă de aproximativ 55 de milioane de dolari către SRI în decursul unei perioade de 3 ani de la data finalizării tranzacției. Ca rezultat al acestui acord, Goodyear va vinde cele 3,4 milioane de acțiuni deţinute din stocul comun cu SRI.

Goodyear se așteaptă ca tranzacția să conducă la creşterea câștigurilor din primul trimestru al anului 2016, datorate în principal eliminării taxelor din GDTE. În baza planului operațional al companiei din 2015, beneficiul anual la venitul net ajustat va fi de aproximativ 40 de milioane de dolari până la 50 de milioane de dolari (15-18 cenți per acțiune).

NICIUN COMENTARIU