Furukawa, JETRO: România este cea mai bună sursă de furnizori din regiune pentru producătorii japonezi

Domeniile de oportunitate sunt auto, electrice și mașini industriale

japan

România este cea mai bună destinație din regiunea central și est-europeană pentru producătorii japonezi din Europa, care caută furnizori, a declarat pentru Sursa Zilei Tasuku Furukawa, directorul general al Organizației Japoneze pentru Comerț Exterior – JETRO, filiala București.

JETRO a organizat săptămâna trecută, în București, o expoziție ”Business to Business” cu scopul de a pune față în față companii din Europa cu capital japonez și furnizori de componente și servicii industriale din România, pentru stabilirea unor relații contractuale.

”Am primit, în trecut, cereri de la producători japonezi din Europa pentru informații în legătură cu furnizorii români. Le-am dat toate informațiile pe care le aveam sau pe care le-am găsit. Totuși, am considerat că este mai bine și pentru producătorii japonezi din Europa, și pentru furnizorii români să aibă șansa unor întâlniri directe”, a explicat Furukawa.

Evenimentul ”Japanese Component Buyer Exhibition – BUCHAREST 2014” a avut loc pe 18 noiembrie. Unele întâlniri au fost fixate dinainte, altele au fost spontane. Au participat 10 companii cu capital japonez din Europa de Vest și România: Omron, East Japan Railway, Furukawa Electric, Mitsuba, NTR-SNR Rulmenți, Mitsui Zosen, Makita EU, Nidec ASI, Hitachi Zosen Inova și Hitachi Zosen Europe. Din partea posibililor furnizori au venit 34 de companii, din domeniile auto, electrice și mașini industriale.

Furukawa s-a declarat mulțumit de feedback-ul primit de la achizitori și de la furnizori. ”În ceea ce privește numărul de întâlniri fructificate, aș prefer să aștept, pentru că scopul evenimentului a fost să creăm oportunități pentru ambele părți de a stabili un contact inițial direct. În ziua evenimentului, durata fiecărei întâlniri de afaceri a fost de 30 de minute, asta înseamnă un timp foarte scurt pentru a ajunge la nivelul de a discuta contracte, în special pentru companiile japoneze. Cât mai multe dintre acestea sper să meargă mai departe către etape superioare și să aibă colaborări bune”, a mai spus Furukawa.

Relevanța României ca furnizor sau capacitatea de adaptare la specificul achizitorilor depinde de fiecare companie în parte. Unele companii pun accent pe nivelul tehnologiei, altele pe preț sau pe alt element.

”În general, participarea la un astfel de eveniment în Europa Centrală și de Est (ECE) înseamnă să găsești furnizori buni cu aproape același nivel de tehnologie cu al furnizorilor din statele Europei de Vest și, în același timp, cu produse la costuri mai mici. În acest context, România este cea mai bună destinație dintre statele ECE pentru producătorii japonezi din Europa.”

Tasuku Furukawa, director JETRO București

JETRO (Japan External Trade Organization) este o organizație guvernamentală japoneză înființată în 1958, care are ca obiect de activitate promovarea comerțului și investițiilor reciproce dintre Japonia și restul lumii.

NICIUN COMENTARIU