7.8 C
București
joi, 18 aprilie 2024 - 11:35
No menu items!

Firmele care au făcut importuri în alt stat UE pot cere rambursarea TVA până la 30 septembrie

spot_img

Firmele care au făcut importuri în alt stat UE pot cere rambursarea TVA până la 30 septembrie

Firmele care plătesc TVA, stabilite în România, și care au făcut importuri, respectiv achiziții intracomunitare de bunuri sau servicii, în alt stat membru UE în 2012 pot cere rambursarea taxei până la 30 septembrie 2013.

”Pentru a obţine rambursarea TVA în statul membru de rambursare, persoana impozabilă stabilită în România  completează şi transmite, statului membru respectiv,  pe cale electronică,  prin intermediul portalului electronic pus la dispoziţie de ANAF, formularul 318 “Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile stabilite în România, depusă potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal”, se arată într-un comunicat al ANAF.

Perioada de rambursare este de maximum un an calendaristic şi de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot viza însă o perioadă mai mică de 3 luni, în cazul în care aceasta reprezintă perioada rămasă până la sfârşitul anului calendaristic.

 În cazul în care cererea de rambursare vizează o perioadă de rambursare mai mică de un an calendaristic, dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se solicită o rambursare nu poate fi mai mic de 400 de euro sau echivalentul acestei sume în moneda naţională a statului de rambursare.

În cazul în care cererea de rambursare se referă la o perioadă de rambursare de un an calendaristic sau la o perioadă rămasă dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 de euro sau echivalentul acestei sume în moneda naţională a statului de rambursare.

Potrivit Fiscului, formatul electronic al formularul 318 “Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile stabilite în România, depusă potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal”  se obţine prin folosirea programului de asistenţă, care poate fi descărcat de pe portalul ANAF, secţiunea Declaraţii electronice/Rambursare TVA din UE.

Pentru transmiterea cererii, contribuabilii trebuie să deţină un certificat digital calificat obţinut în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică de la furnizorii acreditaţi sau să benficieze de serviciile unui deţinător de certificat digital calificat.

C.C.