Finanțele modifică ajutoarele de minimis. Cheltuielile eligibile, extinse

Finanțele modifică ajutoarele de minimis. Cheltuielile eligibile, extinse

Finanțele modifică ajutoarele de minimis. Cheltuielile eligibile, extinse

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a modificat actul normativ privind acordarea ajutoarelor de minimis, extinzând cheltuielile considerate eligibile. Astfel, în acestea vor fi incluse și cheltuielile legate de realizarea și achiziția de construcții având ca destinație prestarea altor servicii.

”În urma discuţiilor cu reprezentanţii mediului de afaceri şi a semnalelor venite din partea acestora, MFP anunţă modificarea şi completarea  HG 274/2013 privind acordarea ajutoarelor de minimis pentru investiţiile realizate de întreprinderile mici şi mijlocii şi modificarea Ghidului solicitantului”, se arată într-un comunicat de presă al Finanțelor.

Principalele modificări ale actului normativ, pe lângă extinderea cheltuielilor considerate eligibile, vizează și eliminarea obligativității demonstrării eficienței economice a firmei solicitante de ajutor de minimis – în următorii 3 ani de la finalizarea investiției – prin încadrarea în indicatorii prevăzuți în studiul tehnico-economic.

O altă modificare importantă se referă și la lărgirea sferei de documente care atestă dreptul pe care îl are întreprinderea solicitantă de ajutor de minimis asupra terenului, în cazul realizării de construcţii, şi asupra construcţiilor care reprezintă locaţia realizării investiţiei, în cazul achiziţionării de echipamente.

Ghidul solicitantului a fost actualizat în conformitate cu noile modificări. În plus, s-a introdus procedura de înregistrare on-line a Cererilor de acord pentru finanţare (Anexa nr. 1), urmând ca ulterior validării înregistrărilor, Cererile de acord pentru finanţare, însoţite de documentele justificative, să se depună sau să se transmită prin poştă sau alte servicii de curierat la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice, str. Apolodor nr. 17, sector 5, Bucureşti.

Pe plic se va menționa “Unitatea de implementare a schemei de ajutor de minimis”. Totodată, s-au stabilit criteriile de selecţie a Cererilor de acord pentru finanţare.

Guvernul a elaborat, la începutul lunii mai, un proiect de Hotărâre prin care reglementează noua schemă de ajutor de minimis, în valoare de 100 de milioane de euro, și introduce două condiții noi care stimulează angajarea șomerilor și menținerea locurilor de muncă pe o perioadă cât mai lungă de timp.

Potrivit actului normativ, respectiv HG 274/2013, perioada de derulare a schemei pentru emiterea de acorduri de finanțare este 2013-2014, cu posibilitatea prelungirii. Plata ajutorului de minimis se face în perioada 2014-2016, în limita bugetului anual alocat.

Ajutoarele de minimis se acordă Întreprinderilor Mici și Mijlocii (IMM), sub formă de sume nerambursabile, în procent de 100% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile aprobate spre finanțare. Limitele maxime de finanțare sunt 200.000 de euro, echivalent în lei, respectiv 100.000 de euro în cazul firmelor din transportul rutier.

C.C.

NICIUN COMENTARIU