15.3 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024 - 16:09
No menu items!

Extinderea pe piața americană, rentabilă pentru Antibiotice Iași

spot_img

antibiotice iasi

Antibiotice Iași și-a crescut profitul în 2013 cu peste 11% față de anul anterior, până la 28,8 milioane de lei, în timp ce veniturile din vânzări au crescut cu 4,3%, până la 317 milioane de lei. Compania livrează de mai mulți ani medicamente injectabile către piața Statelor Unite ale Americii, anul trecut lansând un nou produs pentru această piață, respectiv nafcilină injectabilă.

Potrivit unui comunicat remis Bursei de Valori București (BVB), profitul operațional al Antibiotice Iași în 2013 a fost de 51,4 milioane de lei, în creștere cu 18% față de 2012. Profitul înainte de impozitare a fost de 34 de milioane de lei, cu 6,6% mai mare decât în anul precedent.

La începutul anului trecut, reprezentanții companiei estimau că producătorul va ajunge, în 2013, la exporturi de medicamente de 5 milioane de dolari pe piața din SUA, de cinci ori mai mari în comparație cu nivelul de 1 milion de dolari din 2012.

Compania a anunţat de mai mult timp că vrea să-şi intensifice exporturile, deoarece pe pieţele externe găseşte condiţii comerciale mai bune. Antibiotice este singurul producător de medicamente deţinut de statul român.

Antibiotice a deschis, în luna iulie a anului trecut, o nouă reprezentanță în Republica Moldova. Această decizie a fost luată pentru creșterea vânzărilor de produse, marca ATB, pe această piață. La acea vreme, compania avea deja înregistrate, pentru comercializarea în Republica Moldova, aproximativ 40 de produse din portofoliu.

Astfel, reprezentanța din Chișinău s-a alăturat celorlalte două pe care Antibiotice le avea în București și la Moscova. La acea vreme, reprezentanții companiei spuneau că, în perspectivă, vor fi analizate și posibilitățile de deschidere a noi reprezentanțe în țări ca Polonia, țările ex iugoslave (Serbia, Macedonia, Bosnia, Muntenegru) și ex CSI (Ucraina, Kazahstan, Uzbekistan), pentru promovarea produselor sub brand propriu și pentru creșterea volumului de vânzări.

Cosmina Croitoru