12.2 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024 - 12:12
No menu items!

Evaluările la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a – între 28 mai şi 6 iunie

spot_img

elevi

Evaluările care se fac în premieră anul acesta la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a se vor derula între 28 şi 30 mai pentru elevii de clasa a IV-a, între 2 şi 4 iunie pentru cei din clasa a II-a şi în zilele de 5 și 6 iunie pentru elevii de a VI-a.

Ministrul educaţiei, Remus Pricopie, a anunţat noul calendar al evaluărilor aşa cum a fost adoptat de Ministerul Educaţiei Naţionale, după dezbaterile publice. Astfel, primii testaţi vor fi elevii de clasa a IV-a, urmaţi de cei de a II-a şi apoi de cei din clasa a VI-a.

Astfel, la clasa a IV-a, pe 28 mai va avea loc proba la Limba română, pe 29 mai – Matematică şi pe 30 mai – Limba maternă.

La clasa a II-a, evaluarea  începe pe 2 iunie cu proba la Limba română (scris şi citit), pe 3 iunie se va susține proba la Limba maternă (scris şi citit) şi se încheie pe 4 iunie cu proba la Matematică.

Elevii care termină clasa a VI-a vor fi evaluaţi la Limbă şi comunicare pe 5 iunie, la Matematică şi Ştiinţe ale naturii, pe 6 iunie.

Timpul alocat pentru fiecare probă diferă de la o clasă la alta, fiind de 25 de minute la clasa a II-a şi de o oră la clasele a IV-a şi a VI-a.

Potrivit ministrului educației, evaluările urmăresc să identifice evoluţia de ansamblu a elevilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, pentru a oferi date substanţiale care vor permite o analiză a sistemului de învăţământ preuniversitar (pe segmentele menţionate).

Remus Pricopie a mai spus că evaluarea se desfăşoară în timpul orelor de curs, în funcţie de programul fiecărei unităţi de învăţământ.

Testele se vor da în sălile de clasă în care învaţă elevii. Nu vor fi camere video, elevii fiind supravegheaţi la clasa a II-a şi la a IV-a de învăţătoare şi un cadru didactic din unitatea de învăţământ, iar la a VI-a de două cadre didactice din unitatea de învăţământ”, a precizat Pricopie.

Calificativele obţinute de către elevi la evaluare nu vor fi trecute în catalog.

Rezultatele individuale nu se afişează şi nu se comunică public. Acestea vor fi valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate. Rezultate din unităţile de învăţământ eşantionate vor fi utilizate în vederea întocmirii raportului naţional privind diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar.

Remus Pricopie

ministrul educației

Subiectele pentru evaluare sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), ţinând seama de următoarele cerinţe: să fie formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu şi să aibă un nivel mediu de dificultate. Testele au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale (tip IEA – PIRLS, pentru clasa a II-a, tip IEA – TIMSS, pentru clasa a IV-a, tip PISA, pentru clasa a VI-a).

Modele de subiecte au fost postate pe site-ul http://subiecte2014.edu.ro/2014/ pe 28 martie.

R.D.