Europol și Interpol România, clienții firmei lui Sebastian Ghiță, Teamnet

Firma fondată de Sebastian Ghiță, Teamnet, are printre clienți, în baza sutelor de contracte cu instituții publice, mai ales din domeniul apărării și siguranței naționale, chiar structura de poliție care se ocupă de cooperarea internațională, implicit de urmărirea persoanelor cu probleme judiciare.

Așa cum este precizat chiar pe site-ul companiei Teamnet Group, unul dintre clienții săi este Centrul de Cooperare Polițienească Internațională, adică tocmai structura care colaborează cu polițiile din alte state în domeniul infracționalității.

Centrul de Cooperare Poliţienească Internaţională (CCPI) include în structura organizatorică Punctul Naţional Focal (Serviciul Operaţional, Unitatea Naţională Europol, Serviciul SIRENE) şi  Biroul Naţional INTERPOL (Serviciul Urmărire Internaţională şi Extrădări, Serviciul Documentare Operativă şi Serviciul Identificare Judiciară), fiind sprijinite de o infrastructură comună celor două structuri, compusă din Serviciul Analiză – Sinteză, Serviciul Dispecerat, Documente Clasificate şi Secretariat, Biroul Financiar, precum şi din compartimentele Traduceri, Juridic, Logistic – administrativ şi Informatică.

Potrivit site-ului de achiziții publice e-licitatie.ro (Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice), în 15 iunie 2009, Teamnet Internațional, în asociere cu Asesoft Internațional, a primit un contract de la Ministerul Finanțelor Publice, în valoare de 500.000 de lei, pentru „realizarea unui proiect de consultanță și analiză pentru crearea aplicației SIRENE și a dotării tehnice a Biroului SIRENE”.

Fiind organizată ca direcţie în subordinea Poliţiei Române, CCPI constituie autoritatea naţională centrală în domeniul cooperării poliţieneşti internaţionale fiind specializată în schimbul de informaţii operative în domeniul combaterii criminalităţii la nivel internaţional şi potrivit legii, asigură schimbul de informaţii operative în domeniul combaterii criminalităţii transfrontaliere, precum şi gestionarea fluxului informaţional de interes operativ aferent cooperării internaţionale derulată de structurile specializate ale Ministerului Afacerilor Interne.

CCPI reuneşte următoarele canalele de cooperare poliţienească internaţională: INTERPOL, EUROPOL, Sistemul Informatic Schengen/SIRENE, legătura operaţională cu Centrul SELEC, precum şi cu ataşaţii de afaceri interne şi ofiţerii de legătură, atât români acreditaţi în străinătate, cât şi străini acreditaţi în România

Biroul SIRENE reprezintă structura specializată în schimbul de informaţii suplimentare, privind conduita de urmat de către autorităţile naţionale, în cazurile în care persoanele sau bunurile introduse în Sistemul Informatic Schengen (SIS) sunt descoperite ca urmare a căutărilor automate efectuate în sistem. De asemenea, are un rol important şi în asigurarea cooperării poliţieneşti internaţionale în conformitate cu art. 39-41, 46 din CAAS.

Biroul naţional SIRENE asigură realizarea schimbului de informaţii suplimentare prin intermediul infrastructurii de comunicaţii aferente SIS în următoarele situaţii:

– atunci când este necesar ca autorităţile naţionale competente şi autorităţile din celelalte state membre să se consulte sau să se informeze reciproc la introducerea unei semnalări în SIS;

– ca urmare a realizării unui rezultat pozitiv pentru a permite luarea unei măsuri adecvate;

– în cazul în care măsura necesară corespunzătoare unei semnalări din SIS nu poate fi luată;

– atunci când se analizează calitatea datelor din conţinutul semnalărilor din SIS;

– atunci când se analizează compatibilitatea şi prioritatea unor semnalări;

– atunci când se analizează exercitarea dreptului de acces.

În prezent, Biroul SIRENE naţional este un serviciu organizat în cadrul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională- Inspectoratul General al Poliţiei Române, alături de Biroul Naţional INTERPOL, Punctul Naţional Focal şi Unitatea Naţională EUROPOL. Toate aceste unităţi constituie canale de cooperare poliţienească internaţională.

Biroul SIRENE reprezintă interfaţa umană a SIS, fiind unicul punct de contact cu celelalte autorităţi din statele membre Schengen.

Softul contra trecerii ilegale a frontierei

Acesta nu este singurul contract cu instituții-cheie din sistemul de apărare și siguranță națională.

În 10 februarie 2010, cealaltă companie fondată de Sebastian Ghiță, ASESOFT INTERNAȚIONAL, încheie cu Ministerul Finanțelor Publice un contract pentru crearea și implementarea componentei naționale VIS, VISION. Soluţia implementată ajută la prevenirea trecerii ilegale a frontierei şi creşte securitatea naţională, facilitează verificările la frontieră, concomitent cu creşterea securităţii informaţiilor personale şi a reducerii timpului de procesare a vizelor.

În 5 august 2008, Teamnet a reașizat o aplicație software pentru Dotarea Centrului de Aplicații Operaționale al DIICOT cu echipamente în scopul facilitării gestionării, dezvoltării și interconectării bazelor de date.

Contractul din Slovenia

În plus, un alt client, în cadrul unui consorțiu internațional, este Administrația pentru Protecție Civilă și Situații de Dezastru din cadrul Ministerului Apărării al Republicii Slovenia. Împreună au realizat proiectul I_HeERO, care privește serviciul de apeluri de urgență auto pan-european mandatat „eCall” pe baza numărului 112. I_HeERO a fost dezvoltat pentru pregătirea PSAP (public-safety answering point) din Statele Membre pentru implementarea sistemului eCall pe baza numărului 112 ca implementări de referință. Aceasta se referă în mod explicit la elementul PSAP al implementării sistemului eCall și va permite PSAP să instaleze soluții hardware și software care îndeplinesc cerințele necesare din fiecare stat membru, pregătind Statele Membre pentru implementarea obligatorie a serviciului eCall.

Diana Tache
Andi Topală

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ